Emocjonalne kalambury - Jak wyczytać emocje z mowy ciała klienta?
Kluczowa dla sukcesu w sprzedaży jawi się dzisiaj zdolność do wnikliwej i mądrej komunikacji, którą sprzedawca analizuje i konsekwentnie moderuje. O ile na poziomie słów wydaje się to być proste, o tyle odkrywanie tego, co klient naprawdę myśli i czuje, wymaga szczególnych umiejętności. Co należy wiedzieć i o czym pamiętać, aby z powodzeniem widzieć u klienta wszystko to, o czym sam nie chce nam powiedzieć?
Wszyscy zdajemy sobie już sprawę z tego, że rozmowa z klientem toczy się nie tylko na poziomie wypowiadanych słów. Świat sprzedaży niejeden raz obiegły badania prof. A. Mehrabiana, który w swojej pracy wykazał, że przekaz w komunikacji między ludźmi można podzielić na trzy składowe:
- słowa (treść wypowiedzi),
- sposób wypowiedzi (brzmienie głosu, głośność, intonacja),
- komunikację niewerbalną (ciało).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.