Dostęp ograniczony - Reguła niedostępności w rozmowach z klientami
Zapewne każdy, kto zajmuje się sprzedażą, chciałby, żeby klienci bili się o jego towar. W jaki sposób, wykorzystując regułę niedostępności, możemy wywołać w ludziach automatyczną chęć zakupu? Jest na to kilka sposobów.
Dlaczego tak użyteczny dla człowieka materiał jak piasek kosztuje tylko 0,02 zł/kg, podczas gdy za dużo mniej użyteczne złoto trzeba zapłacić aż 140 000 zł/kg? Ponieważ zawartość krzemu (głównego składnika piasku) w skorupie ziemskiej to ponad 27%, a złota zaledwie 0,000001%. Ten obrazowy przykład pokazuje, w jaki sposób działa reguła niedostępności. Im bardziej ograniczone są zasoby jakiegoś produktu, usługi lub czasu – tym większą mają one dla nas wartość. Ludzki umysł ma również wielką słabość do rzeczy, które wkrótce mogą nie być dostępne. Świadomość możliwej utraty okazji wywołuje w klientach ogromną potrzebę kupowania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.