Zasady rękojmi w sprzedaży konsumenckiej
25 grudnia 2014 r. znowelizowano przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy i całą regulację odnoszącą się do rękojmi ponownie umieszczono w Kodeksie cywilnym. W 27. numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o zasadach rękojmi w sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, w bieżącym omawiamy zasady rękojmi w sprzedaży konsumenckiej.
Mimo że rękojmia jest uregulowana w jednym akcie prawnym, zasady składania i rozpatrywania reklamacji w przypadku sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami oraz pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem nie są identyczne. Przepisy regulujące rękojmię zawierają bowiem wyjątki i ułatwienia odnoszące się do rękojmi, gdy kupującym jest konsument, a sprzedawcą przedsiębiorca.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.