Motywacja w beznadziejnej sytuacji
Teoretycznie proces sprzedażowy od A do Z powinien przebiegać gładko, płynnie i bez problemów. Klient powinien zawsze otrzymać to, co obiecał mu handlowiec. Handlowiec powinien za swoją pracę otrzymać wysoką prowizję. Praca powinna być doskonale zorganizowana, aby każdy sprzedawca mógł zdążyć spokojnie zarówno z działaniami w terenie, jak i z uzupełnieniem raportów w CRM-ie. Rzeczywistość jednak bywa w wielu firmach zupełnie inna. Jak poradzić sobie z własnym nastawieniem, gdy pracuje się w niesprzyjającym środowisku?
Opis sytuacji
Tomek jest handlowcem w branży meblarskiej. Jego głównym zadaniem jest sprzedaż właścicielom i kierownikom sklepów na terenie Polski. Pracuje w firmie już siedem lat, więc ma spore doświadczenie, które kiedyś zapewniało mu wysokie wyniki i dobre wynagrodzenie. Ale w ciągu ostatnich 2-3 lat coś się zmieniło, z miesiąca na miesiąc było coraz gorzej, a obecnie jest po prostu beznadziejnie. Połowa kolegów z działu odeszła z firmy, pozostali są wyraźnie zdemotywowani. Nowo zatrudniane osoby są bardzo często przypadkowe, nie znają branży lub po prostu odchodzą z pracy po kilku miesiącach, zostawiając tylko bałagan i „pożary”. Morale jest naprawdę niskie, a atmosfera w pracy pozostawia wiele do życzenia. Na dodatek Tomkowi fatalnie układa się z nowym szefem sprzedaży, który pracuje dopiero pół roku, a efektem jego działań jest nadmiar biurokracji i nieustanne kontrole. Jeśli sytuacja naprawdę go zmusi, będzie zmieniał pracę, jednak naprawdę nie chce tego robić. Po prostu nie wie, co ma zmienić, żeby znów sprzedawać. Jak zmotywować się do pracy w takich warunkach?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.