Mechanizmy grywalizacyjne a sektory obwarowane regulacjami

  • Jak przekazywać trudne treści w przystępny sposób?
  • Czy da się wykorzystać grywalizację w silnie regulowanym środowisku?
SS_49_72.jpg

U nas nie ma miejsca na takie zabawy…

Prawdopodobnie ze względu na skojarzenia z „niepoważną” sferą zabaw i rozrywki grywalizacja rzadko jest wdrażana w silnie regulowanych sektorach, takich jak np. bankowość, branża tytoniowa czy farmacja. Obawy przed zbytnim rozluźnieniem wśród pracowników często są jednak wyolbrzymione. Odpowiednio wdrożone mechanizmy grywalizacyjne pomagają bowiem nie tylko motywować, lecz także dynamicznie dostosowywać się do zmian zachodzących w otoczeniu, dzięki czemu mogą okazać się szczególnie przydatne właśnie w tych sektorach, które zmagają się z nieustannymi zmianami w obrębie regulacji prawnych.

Houston, mamy problem

W 2018 r. jedna z dwóch największych firm na świecie zajmujących się wydawaniem kart płatniczych dążyła do znaczącego zwiększenia udziałów w portfelu kart wydawanych przez jedną z grup zrzeszających kilkaset banków spółdzielczych w Polsce. Na drodze stały rzecz jasna bariery regulacyjno-organizacyjne, z którymi musieliśmy się zmierzyć jako agencja marketingowa, aby zaimplementować odpowiednią strategię.

[1] Zgodnie z Europejską Umową Bankową (EBA) w strukturach bankowych nie wolno prowadzić takich działań motywacyjnych, które obejmowałyby wyłącznie działania nakierowane na stymulowanie sprzedaży produktów bankowych.

[2] Rozproszone kierownictwo i brak możliwości wpływu oraz koordynacji wszystkich podmiotów w zrzeszeniu. Poszczególne banki spółdzielcze cechują się dużą autonomią w podejmowaniu działań, z kolei cała grupa nie ma wspólnego kanału komunikacji, przez co wiele rozwiązań płynących z centrali odbija się od ściany .

[3 ] Duży poziom skomplikowania bankowych materiałów edukacyjnych, często składających się z kilkusetstronicowych standardów i regulacji. Wysokie koszty prowadzenia szkoleń.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.