Mechanizmy grywalizacyjne a sektory obwarowane regulacjami
- Jak przekazywać trudne treści w przystępny sposób?
- Czy da się wykorzystać grywalizację w silnie regulowanym środowisku?
U nas nie ma miejsca na takie zabawy…
Prawdopodobnie ze względu na skojarzenia z „niepoważną” sferą zabaw i rozrywki grywalizacja rzadko jest wdrażana w silnie regulowanych sektorach, takich jak np. bankowość, branża tytoniowa czy farmacja. Obawy przed zbytnim rozluźnieniem wśród pracowników często są jednak wyolbrzymione. Odpowiednio wdrożone mechanizmy grywalizacyjne pomagają bowiem nie tylko motywować, lecz także dynamicznie dostosowywać się do zmian zachodzących w otoczeniu, dzięki czemu mogą okazać się szczególnie przydatne właśnie w tych sektorach, które zmagają się z nieustannymi zmianami w obrębie regulacji prawnych.
Houston, mamy problem
W 2018 r. jedna z dwóch największych firm na świecie zajmujących się wydawaniem kart płatniczych dążyła do znaczącego zwiększenia udziałów w portfelu kart wydawanych przez jedną z grup zrzeszających kilkaset banków spółdzielczych w Polsce. Na drodze stały rzecz jasna bariery regulacyjno-organizacyjne, z którymi musieliśmy się zmierzyć jako agencja marketingowa, aby zaimplementować odpowiednią strategię.
[1] Zgodnie z Europejską Umową Bankową (EBA) w strukturach bankowych nie wolno prowadzić takich działań motywacyjnych, które obejmowałyby wyłącznie działania nakierowane na stymulowanie sprzedaży produktów bankowych.
[2] Rozproszone kierownictwo i brak możliwości wpływu oraz koordynacji wszystkich podmiotów w zrzeszeniu. Poszczególne banki spółdzielcze cechują się dużą autonomią w podejmowaniu działań, z kolei cała grupa nie ma wspólnego kanału komunikacji, przez co wiele rozwiązań płynących z centrali odbija się od ściany .
[3 ] Duży poziom skomplikowania bankowych materiałów edukacyjnych, często składających się z kilkusetstronicowych standardów i regulacji. Wysokie koszty prowadzenia szkoleń.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.