7 pytań o sprzedaż: Magda Sumera
Od 2014 roku zajmuje się sprzedażą tworzyw sztucznych w różnych wariantach: surowce, półprodukty, tj. płyty do opakowań i termoformowania próżniowego, jak i compoundy czy wyroby gotowe. Ma również doświadczenie w zarządzaniu grupą produktów, zespołem sprzedażowym i w pracy z klientem nad konkretnymi tworzywami, technologią produkcji oraz badań. Uwielbia wyzwania!
Skuteczna sprzedaż polega na...
Na dobrych relacjach z innymi ludźmi. Moi klienci ufają mi. Nawet jeśli dzwonię ze złą wiadomością, to wiedzą, że poinformowałam ich o tym tak wcześnie jak to możliwe. Czują się przy mnie komfortowo, bo zawsze staram się mieć dla nich gotowe rozwiązanie.
Dla mnie skuteczna sprzedaż to też taka, w której... zdarzają się wpadki. Paradoksalnie na reklamacjach niejednokrotnie buduje się lepszą relację niż na codziennej rozmowie z klientem. Ale te szanse trzeba dostrzegać. Skuteczna sprzedaż to też taka, gdzie mogę przetransferować moją wiedzę do innych branż.
Nie mogę słuchać tych, którzy twierdzą, że dobry handlowiec sprzeda wszystko. Otóż nie. Taki handlowiec będzie próbował utartych schematów handlowych, nie przekona klienta do siebie wiedzą, umiejętnością interpretowania parametrów, analizami, znajomością badań, norm td. Nie zbuduje zaufania. Będzie wiecznie tkwił między tym, co mówi R&D, a tym, czego chce klient. Czy to jest fajne? Nie.
Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze...
To zawsze trudne pytanie, ale myślę, że było to odejście z pierwszej firmy po paru latach i to po przejściu przez wszystkie szczeble, od handlowca do dyrektora. Byłam bardzo zżyta z zespołem. Nigdy nie miałam tylu dylematów, co wtedy. To był najtrudniejszy moment zawodowy, ale też z tamtego okresu mam najlepsze wspomnienia.
Największy autorytet zawodowy...
Nie mam typowego autorytetu. Podoba mi się za to podejście Rafała Liebrechta, króla LinkedIn i świetnego człowieka. Jest bardzo szczery – cenię to. Zawsze chciałam kogoś takiego poznać. Rafał jest osobą, która w chłodny sposób potrafi spojrzeć na problem, ocenić go i zareagować. Sam jest przedsiębiorcą, doradcą i autorem wielu pomysłów. Rafał potrafi konstruktywnie zmotywować, ale i ostro „dowalić”. Znajdując się w trudnej sytuacji zawodowej czasem jesteśmy po prostu „przyćmieni” i nie widzimy rozwiązania. Nie potrafimy, jak to się mówi, wyjść z siebie i stanąć obok. Do tego nie ma czasu na odpoczynek lub spokojne zastanowienie się. Wtedy potrzebujemy kogoś takiego jak Rafał.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.