7 pytań o sprzedaż: Karol Froń

Przedsiębiorca, mentalista, praktyk sprzedaży i zarządzania. Od 2007 r. związany z branżą telekomunikacyjną, wykonał ponad 30 000 rozmów z klientami. Autor pięciu książek o sprzedaży, wykładowca akademicki, trener Brian Tracy International w Polsce. Pomaga przedsiębiorcom i dyrektorom sprzedaży zwiększać skuteczność ich zespołów handlowych poprzez zmianę przekonań, nawyków mentalnych i rozwój umiejętności ich współpracowników.

AS_22_22.jpg

Skuteczna sprzedaż polega…

Na przekonaniu samego siebie, że to, co robię, jest pomaganiem innym, a nie nachalnym wchodzeniem z butami do czyjegoś życia. Gdy twoje przekonania wspierają cię w sprzedaży, prędzej czy później osiągniesz w niej mistrzostwo. Najwięcej problemów ze sprzedażą mają ci, którzy uważają ją za coś negatywnego. Zatem pierwszy krok do skuteczności to zmiana myślenia o samej sprzedaży, a później o sobie samym.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze?

W 2012 r. zrezygnowałem z dobrze płatnego, spokojnego etatu, bo uznałem, że coś się we mnie wypaliło i nie chciałem dłużej pracować dla korporacji. Nie wziąłem jednak pod uwagę, że zakładając swoją firmę, nie będę miał żadnej stałej pensji, tylko wypracowaną prowizję od sprzedaży. Okazało się, że aby zarobić, muszę sprzedać, bo nikt nie chciał płacić mi za czas poświęcony pracy, tylko za efekty. Rachunki były stałe, ale dochody zmienne. Podjąłem wyzwanie, pracowałem po 12 godzin na dobę, czytałem wszystko, co wpadło mi w ręce na temat skutecznej sprzedaży, słuchałem audiobooków, a nawet powtarzałem sobie w myślach: „Jestem dobrym sprzedawcą”, podczas jazdy samochodem. Wreszcie zaskoczyło. W ciągu 3 miesięcy wróciłem do zarobków z etatu, a w ciągu 6 miesięcy podwoiłem je. To pokazało mi potęgę rozwoju osobistego w sprzedaży i utwierdziło mnie w przekonaniu, że jeśli się czegoś bardzo chce, to prędzej czy później da się to osiągnąć.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 60% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.