Komunikacja w social media: LinkedIn

  • Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
  • W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
  • O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?

Dziś dla większości klientów firma, która nie istnieje w internecie, nie istnieje także w rzeczywistości. Jednak sama obecność w mediach społecznościowych nie wystarczy. Aby odnieść komercyjny sukces, trzeba również zadbać o prawidłową komunikację z potencjalnym klientem. Jak w tym celu wykorzystać LinkedIn?

Przez wiele lat LinkedIn był postrzegany jako miejsce do nawiązywania kontaktów biznesowych i osób poszukujących pracy. Niewiele firm, szczególnie z branży e-commerce, decydowało się na założenie tam konta. Okazuje się jednak, że LinkedIn to obecnie najlepsze medium marketingowe w sieci, a korzyści, jakie za sobą niesie, jest mnóstwo.

Na początek trochę statystyki. Na LinkedIn istnieje ponad 575 milionów kont1 i szacuje się, że co sekundę przybywa dwóch nowych użytkowników. 56% z nich stanowią mężczyźni, 44% to kobiety2. Na uwagę zasługuje również zasięg portalu – 200 krajów na całym świecie, co oznacza, że nie ma miejsca na Ziemi, w którym choć jedna osoba nie posiadałaby konta na LinkedIn. Do tego dodajmy trzykrotnie lepszą konwersję w porównaniu do Facebooka czy Twittera oraz szeroki wybór narzędzi marketingowych i... mamy zwycięzcę w kategorii „Najlepsze profesjonalne medium społecznościowe”.

Wzmocnienie wizerunku firmy

Nic tak nie wpływa na rozpoznawalność marki, jak obecność w sieci. LinkedIn to platforma, na której branding nabywa nowego znaczenia. Nie tylko pomaga w zwiększaniu zasięgów działalności, ale przede wszystkim w budowaniu długoterminowych relacji zarówno z klientem, jak i innymi firmami. To również miejsce, w którym wizerunek kreowany jest na podstawie jakości treści. Prawidłowo zredagowany content oraz aktywność na grupach tematycznych mogą sprawić, że w niedługim czasie twoja firma będzie postrzegana jako lider w danej branży.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.