II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek
Ostatni tydzień listopada należał w mediach do kobiet. Wszystko za sprawą inicjatywy „Znane Ekspertki”, promującej obecność kobiet w dyskursie publicznym, nad którą „Szef Sprzedaży” objął patronat.
Jak wynika z cyklicznego raportu Global Media Monitoring Project, na całym świecie kobiety stanowią zaledwie 20% mówców i ekspertów cytowanych w przekazach mediowych. Również w polskich mediach w roli komentatorów częściej występują mężczyźni, zwłaszcza w tematyce gospodarczej i finansowej. Dlatego właśnie powstała inicjatywa „Znane Ekspertki”, zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Projekt został zainaugurowany 16 czerwca 2014 i zrzesza obecnie blisko 400 kobiet ekspertów, w tym ponad 60 CEO, dyrektorów generalnych dużych korporacji, firm, instytucji publicznych, członków zarządu oraz ponad 40 kobiet z tytułem profesora. Głównym jego celem jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej.
W ramach obchodów II Tygodnia Znanych Ekspertek (23-29 listopada) odbyły się 3 debaty, dotyczące m.in. przełomowych innowacji, obrotu bezgotówkowego oraz współpracy na rzecz wyzwań współczesnej Europy, w których wzięło udział kilkanaście ekspertek z różnych środowisk – od biznesu po naukę. Miejmy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom głos kobiet z roku na rok będzie coraz bardziej słyszalny, a Tydzień Znanych Ekspertek znajdzie przedłużenie w codzienności.