Czego handlowiec może się nauczyć ze sloganów reklamowych?
Slogan reklamowy ma wyręczać handlowców przynajmniej w dwóch aspektach. Po pierwsze – przykuć uwagę klientów i skierować ją na produkt lub usługę. Po drugie – spowodować, że klient sam zainteresuje się firmą i jej ofertą. Czy tak jest w praktyce? I czego ty jako handlowiec możesz nauczyć się z haseł reklamowych? Oto zestaw sloganów reklamowych, z których warto czerpać inspirację w swojej codziennej pracy.
1. Żywiec: „Prawie robi wielką różnicę”
Kampania piwa Żywiec z 2005 roku przyniosła słynne hasło „Prawie jak...”. Cytowała je cała Polska, weszło ono na stałe do języka polskiego. Czy to przypadek, że w tym samym roku Żywiec został Najlepszą Polską Marką Piwa i był najczęściej wybieranym przez konsumentów piwem? Na pewno złożyło się na to wiele czynników, ale dobra kampania reklamowa zdecydowanie w tym pomogła. Stworzone wówczas hasło pokazuje ciekawą postawę, jaką warto wdrożyć w swojej pracy. Mianowicie wiarę i pewność swojego produktu. Chociaż na rynku panuje duża konkurencja, wiele podobnych firm, produktów czy usług rywalizuje ze sobą, to jednak nie ma drugiej takiej firmy, a już na pewno drugiego takiego handlowca jak ty. Buduj w ten sposób swoją wartość, a klienci na pewno to wyczują i docenią.
2. Apart: „Z miłości do piękna”
Za pomocą tego krótkiego i prostego hasła firma Apart wskazuje powód, z jakiego powstała i tworzy nowe produkty. Tego typu komunikat pomaga w kontakcie z klientem, np. kiedy ma on wątpliwości dotyczące ceny. Mając w sobie wiarę w to, co sprzedajesz i wiedząc, dlaczego twoje produkty powstają, nie powinieneś mieć problemu z powiedzeniem: „Rozumiem, że cena nie jest najniższa, ale to jest Apart”. Kiedy przywołasz na myśl dobrze zaprojektowaną kampanię reklamową, eleganckie punkty sprzedaży oraz kulturalnych sprzedawców, wszystko jest spójne i warte każdej ceny, prawda?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.