7 postaci ze świata biznesu, od których handlowiec może czerpać inspirację
Czerpanie inspiracji od innych ludzi – szczególnie jeśli są autorytetami w naszej branży – potrafi bardzo poszerzyć nasze horyzonty i dać pożywkę dla wielu nowych pomysłów sprzedażowych i marketingowych. Oto subiektywna lista siedmiu osób ze świata biznesu, które mogą być inspiracją dla handlowca.
Kogo tu nie będzie?
Z reguły na podobnych listach umieszcza się nazwiska Jobs, Gates, Buffet itp. Tylko powiedzmy sobie szczerze – jaką inspirację można czerpać od kogoś, o kim 99% informacji pochodzi z drugiej ręki? Jakie są szanse, że patrząc rozmodlonym wzrokiem na wizerunek jednej z takich osób na okładce „Forbesa”, powtórzymy ich sukces, o którego kulisach wiemy nic lub prawie nic? No właśnie. Dlatego na mojej liście znaleźli się ludzie, którzy mogą być inspiracją dla kogoś pracującego w sprzedaży, a jednocześnie o ich pracy i ich koncepcjach możemy dowiedzieć się od nich samych, bo chętnie o tym mówią. Dodatkowo, są to osoby, z którymi można nawiązać bezpośredni kontakt mailowo, w mediach społecznościowych czy nawet przez telefon i zadać im np. jakieś dręczące nas pytanie. Jeśli zrobimy to w odpowiednio kreatywny sposób, dostaniemy od nich odpowiedź, co sprawdziłem na własnej skórze. Czas zatem przedstawić wybrane osoby. Żeby nikt nie czuł się pokrzywdzony, wymieniam je w kolejności alfabetycznej.
-
Alex Barszczewski
Pracuje jako międzynarodowy konsultant w obszarach sprzedaży i negocjacji. Jego klientami są wielkie korporacje i znane mniejsze firmy, jednak Alex lojalnie uprzedza, że nie ujawni żadnych szczegółów czy przypadków żywcem wziętych z praktyki zawodowej – ponieważ to właśnie dzięki takiemu poziomowi dyskrecji nie narzeka na brak klientów. Nie zmienia to faktu, że można się od niego bardzo wiele dowiedzieć i podpatrzyć wiele pomysłów przydatnych w sprzedaży. Alex ma własnego bloga oraz kanał na YouTube, gdzie na bieżąco można śledzić publikowane przez niego treści, komentować je i otrzymywać informację zwrotną. Jest też autorem książki „Sukces w relacjach międzyludzkich”, którą zdecydowanie można polecić ludziom pracującym w sprzedaży. Dodatkowo Alex zachęca do umawiania się z nim w jego wolnym czasie, jeśli mamy jakieś zagadnienia, które chcielibyśmy omówić z osobą z jego doświadczeniem. Takie spotkania są całkowicie darmowe, wymagana jest tylko odpowiednia determinacja, żeby złapać go między płatnymi godzinami jego pracy.
-
Miłosz Brzeziński
Certyfikowany coach, psycholog biznesu i wykładowca m.in. w programie Executive MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Przy okazji jest autorem kilku książek traktujących o wprowadzaniu zmian w środowiskach biznesowych. Audycje z nim można bez problemu znaleźć na YouTube, m.in. w programach takich, jak „Mała Wielka Firma”czy „20 m2”. Wielką zaletą Miłosza jest to, że to o czym mówi pozbawione jest pseudonaukowej nowomowy i niezrozumiałych sformułowań. Zarówno w programach z jego udziałem, jak i w książkach zjawiska związane z biznesem, sprzedażą, relacjami między firmą a klientami są wyjaśnione w bardzo przystępny, często zabawny sposób. Dlatego łatwo przyswaja się od niego wiedzę dotyczącą zagadnień biznesowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.