Mailing mobile friendly
- Co to znaczy mailing mobile friendly?
- O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
- O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?
Niezmiennie od kilkunastu lat e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w marketingu. Zmieniają się jednak urządzenia, na których otwierane są wiadomości elektroniczne. Już od kilku lat widać, że internauci odbierają swoje e-maile w głównej mierze nie na komputerze, ale na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne jest, aby wysyłany przez nas mailing był mobile friendly.
Najnowsze badania Top 10 Email Clients z października 2018 r., przeprowadzone przez firmę Adestra, pokazują, że aż 60,4% wiadomości e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, 27,6% na kliencie poczty internetowej, a tylko 12% na komputerach1. Warto wykorzystać tę wiedzę i sprawić, aby wiadomości, które trafiają na skrzynki pocztowe konsumentów zoptymalizować pod urządzenia mobilne.
Zadbaj o poprawność
Wiadomości e-mail, które wyświetlają się nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych zostają usunięte w ciągu trzech sekund! Przerażające prawda?! Jeżeli e-mail wyświetla się nieprawidłowo to nie pomoże mu nawet dobry i chwytliwy tytuł. Co prawda zostanie otwarty, ale już niekoniecznie przeczytany. Raport firmy Adestra mówi, że aż 70% użytkowników nieczytelną wiadomość po prostu usuwa, a 15% z nich jest w stanie zrezygnować nawet z subskrypcji. Aby uniknąć niepoprawnego formatowania trzeba zwrócić uwagę na: wielkość obrazów, czytelność tekstu, układ kolumn i tekst ALT.
Nadawca
Odbierając pocztę na urządzeniach mobilnych w pierwszej kolejności zauważa się nadawcę. Widok pola nadawcy dla systemów iOS i Android jest bardzo podobny. W związku z tym określając nadawcę nie trzeba się zastanawiać, jak znacząca różnica będzie w jego wyświetlaniu w tych dwóch systemach. Obowiązuje jedna główna zasada, co do określenia nadawcy – powinien budzić zaufanie.
Warto zadbać o to, aby nadawca i adres nadawcy były prawidłowo skonstruowane, określone i niezmienne. Zaleca się, aby użyć swojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy, np. Justyna z SARE, Justyna Trzupek lub SARE. Ważna jest powtarzalność. Częste wprowadzanie zmian w tym obszarze spowoduje, że w odbiorcy obudzi się nieufność. Czy chciałbyś otrzymywać wiadomości od kilkunastu nadawców, mimo że reprezentowaliby tę samą firmę? Nieokreślony nadawca, tzw. noreply@ sugeruje, że nie chcesz, aby ktoś ci odpowiedział. Takie e-maile z automatu oznaczane są jako podejrzane, nie są otwierane i trafiają do spamu.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.