Mailing mobile friendly

  • Co to znaczy mailing mobile friendly?
  • O co należy zadbać, przygotowując kreację mailingową, aby prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych?
  • O jakich parametrach trzeba pamiętać, aby mailing był czytelny w wersji mobilnej?
ECOM_10_18.jpg

Niezmiennie od kilkunastu lat e-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w marketingu. Zmieniają się jednak urządzenia, na których otwierane są wiadomości elektroniczne. Już od kilku lat widać, że internauci odbierają swoje e-maile w głównej mierze nie na komputerze, ale na urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne jest, aby wysyłany przez nas mailing był mobile friendly.

Najnowsze badania Top 10 Email Clients z października 2018 r., przeprowadzone przez firmę Adestra, pokazują, że aż 60,4% wiadomości e-mail zostało otwartych na urządzeniach mobilnych, 27,6% na kliencie poczty internetowej, a tylko 12% na komputerach1. Warto wykorzystać tę wiedzę i sprawić, aby wiadomości, które trafiają na skrzynki pocztowe konsumentów zoptymalizować pod urządzenia mobilne.

Zadbaj o poprawność

Wiadomości e-mail, które wyświetlają się nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych zostają usunięte w ciągu trzech sekund! Przerażające prawda?! Jeżeli e-mail wyświetla się nieprawidłowo to nie pomoże mu nawet dobry i chwytliwy tytuł. Co prawda zostanie otwarty, ale już niekoniecznie przeczytany. Raport firmy Adestra mówi, że aż 70% użytkowników nieczytelną wiadomość po prostu usuwa, a 15% z nich jest w stanie zrezygnować nawet z subskrypcji. Aby uniknąć niepoprawnego formatowania trzeba zwrócić uwagę na: wielkość obrazów, czytelność tekstu, układ kolumn i tekst ALT.

Nadawca

Odbierając pocztę na urządzeniach mobilnych w pierwszej kolejności zauważa się nadawcę. Widok pola nadawcy dla systemów iOS i Android jest bardzo podobny. W związku z tym określając nadawcę nie trzeba się zastanawiać, jak znacząca różnica będzie w jego wyświetlaniu w tych dwóch systemach. Obowiązuje jedna główna zasada, co do określenia nadawcy – powinien budzić zaufanie.

Warto zadbać o to, aby nadawca i adres nadawcy były prawidłowo skonstruowane, określone i niezmienne. Zaleca się, aby użyć swojego imienia, nazwiska lub nazwy firmy, np. Justyna z SARE, Justyna Trzupek lub SARE. Ważna jest powtarzalność. Częste wprowadzanie zmian w tym obszarze spowoduje, że w odbiorcy obudzi się nieufność. Czy chciałbyś otrzymywać wiadomości od kilkunastu nadawców, mimo że reprezentowaliby tę samą firmę? Nieokreślony nadawca, tzw. noreply@ sugeruje, że nie chcesz, aby ktoś ci odpowiedział. Takie e-maile z automatu oznaczane są jako podejrzane, nie są otwierane i trafiają do spamu.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.