Jak poprawić swoje kampanie PPC na 2022 r.

  • Jakie zmiany zaszły w technicznym funkcjonowaniu mechanizmów dopasowywania słów kluczowych do kampanii?
  • Dlaczego w 2022 r. warto położyć większy nacisk na automatyzację?
  • Jaką wagę dla skuteczności kampanii mają słowa wykluczające?
ECOM_22_18.jpg

Jak zyskać przewagę konkurencyjną w 2022 roku? Inwestycje w reklamy PPC nadal będą się opłacać, niemniej wskazane są pewne zmiany w strategii. Wyjaśniamy, co warto wprowadzić, a z czego zrezygnować.

Zacznijmy od konkretu: analiza i dobór słów kluczowych. W przypadku kampanii PPC (pay per click – opłata za kliknięcie) bardzo ważne jest generowanie sprecyzowanego, ukierunkowanego ruchu na swoje strony internetowe. Zapewni to szansę na znacznie wyższy współczynnik konwersji dla każdej grupy reklam.

Jeśli chodzi o strategię dopasowywania słów kluczowych do kampanii, nastąpiły duże zmiany w technicznym funkcjonowaniu tego typu mechanizmów. Modyfikator „dopasowywania przybliżonego” został wycofany, a inne typy dopasowania również uległy pewnym zmianom. Dotyczy to zarówno platformy Google Ads, jak i Microsoft Ads. Zmiany wprowadzone w platformach mają przede wszystkim uprości konfigurowanie kampanii i zapewnić większą elastyczność. Musimy natomiast pamiętać, aby przede wszystkim nie polegać na automatycznych sugestiach i rekomendacjach – przykładowo używanie tego samego słowa kluczowego z wieloma typami dopasowania nie jest najczęściej optymalną strategią dla większości kampanii PPC. Marketerzy powinni starannie określać, w jaki sposób słowa kluczowe mają być dopasowywane.

Ciągle bardzo ważnym elementem strategii przy kampaniach PPC jest analiza działań konkurentów. Jakie typy słów kluczowych są przez nich używane? Na jakie strony kierowany jest ruch? Jeśli zobaczymy, że konkretna kampania lub grupa reklam działa bardzo dobrze, zastanówmy się czy możemy włączyć podobne słowa kluczowe do własnych działań.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.