Jak poprawić swoje kampanie PPC na 2022 r.
- Jakie zmiany zaszły w technicznym funkcjonowaniu mechanizmów dopasowywania słów kluczowych do kampanii?
- Dlaczego w 2022 r. warto położyć większy nacisk na automatyzację?
- Jaką wagę dla skuteczności kampanii mają słowa wykluczające?
Jak zyskać przewagę konkurencyjną w 2022 roku? Inwestycje w reklamy PPC nadal będą się opłacać, niemniej wskazane są pewne zmiany w strategii. Wyjaśniamy, co warto wprowadzić, a z czego zrezygnować.
Zacznijmy od konkretu: analiza i dobór słów kluczowych. W przypadku kampanii PPC (pay per click – opłata za kliknięcie) bardzo ważne jest generowanie sprecyzowanego, ukierunkowanego ruchu na swoje strony internetowe. Zapewni to szansę na znacznie wyższy współczynnik konwersji dla każdej grupy reklam.
Jeśli chodzi o strategię dopasowywania słów kluczowych do kampanii, nastąpiły duże zmiany w technicznym funkcjonowaniu tego typu mechanizmów. Modyfikator „dopasowywania przybliżonego” został wycofany, a inne typy dopasowania również uległy pewnym zmianom. Dotyczy to zarówno platformy Google Ads, jak i Microsoft Ads. Zmiany wprowadzone w platformach mają przede wszystkim uprości konfigurowanie kampanii i zapewnić większą elastyczność. Musimy natomiast pamiętać, aby przede wszystkim nie polegać na automatycznych sugestiach i rekomendacjach – przykładowo używanie tego samego słowa kluczowego z wieloma typami dopasowania nie jest najczęściej optymalną strategią dla większości kampanii PPC. Marketerzy powinni starannie określać, w jaki sposób słowa kluczowe mają być dopasowywane.
Ciągle bardzo ważnym elementem strategii przy kampaniach PPC jest analiza działań konkurentów. Jakie typy słów kluczowych są przez nich używane? Na jakie strony kierowany jest ruch? Jeśli zobaczymy, że konkretna kampania lub grupa reklam działa bardzo dobrze, zastanówmy się czy możemy włączyć podobne słowa kluczowe do własnych działań.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.