Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
- Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na portalu Amazon.com?
- Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
- Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Aż 3700 dziennie - średnio tylu nowych sprzedawców pojawia się na Amazonie. Rosnąca konkurencja to jednak niejedyne wyzwanie, któremu musisz sprostać, myśląc o sukcesie w ekosystemie e-commerce’owego giganta. Dynamika cen produktów czy walutowe zawirowania również nie wyczerpują listy problemów, z którymi będziesz się mierzyć rozpoczynając międzynarodową ekspansję. Czego zatem potrzebujesz do skutecznej sprzedaży na Amazonie? Wśród wielu czynników, szczególną uwagę należy poświęcić odpowiedniej strategii cenowej.
Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu? Niech przemówią twarde dane. Według raportu „2021 European E-commerce Report”, biorąc pod uwagę tylko zachodnie kraje starego kontynentu, odsetek wszystkich użytkowników, którzy robili zakupy online, wyniósł aż 86%.
Ale to nie wszystko. Amazon ma swoje autonomiczne wersje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce czy Szwecji. Tylko w samym marcu 2022, wszystkie te strony odnotowały ponad miliard odwiedzin! (dane sprawdzone za pomocą platformy Semrush).
Jeśli połączysz tak ogromny ruch, którym cieszą się strony tego największego e-sklepu na świecie, z potężnym procentem internautów, którzy swoje zakupy wrzucają do wirtualnych koszyków, oraz z bezprecedensowym poziomem satysfakcji użytkowników, wniosek może być tylko jeden. Cała naprzód!
Jednak przy tak ogromnym potencjale czają się również niebagatelne wyzwania.
Wyzwania sprzedaży na europejskich rynkach Amazona
Oczywiście, jeśli decydujesz się na sprzedaż za pośrednictwem Amazon, twoim celem są wysokie słupki sprzedaży i wykorzystanie potencjału aż ośmiu europejskich rynków e-commerce’owego hegemona. Jednak mimo olbrzymiego potencjału sprzedaży na Amazonie, droga do sukcesu jest tu kręta i wyboista, dlatego warto wiedzieć jak się w niej odnaleźć.
Walka o Buy Boxa
Dlaczego Buy Box jest niemal świętym Graalem sprzedawców na Amazonie? Ponieważ odpowiada za ponad 82% transakcji na tej platformie. Wyróżnienie danej oferty poprzez umieszczenie jej w oknie „kup teraz” to klucz do sukcesu.
O ile nie istnieje magiczna receptura, która zapewni obecność twoich produktów w tym miejscu, to masz do dyspozycji szereg czynników, które ci w tym pomogą:
- Model logistyczny — na przybliżenie tego najważniejszego czynnika poświęcamy osobny podrozdział tego artykułu;
- Cena — tak, umiejętne granie ceną jest niezwykle istotne. Tajniki tej gry przybliżamy w kolejnym rozdziale;
- Czas dostawy — zróżnicowane formy wysyłki i czas dostawy nieprzekraczający dwóch dni to standard, który musisz zapewnić.
Kolejnym takim czynnikiem jest:
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.