Optymalizacja opisu produktu
- Co powinien zawierać opis produktu, aby dobrze pozycjonował stronę w Google?
- Jak powinien być sformatowany, żeby zachęcał klienta, a nie odstraszał?
- Czy można bez przeszkód kopiować opisy i zdjęcia produktów z innych źródeł?
W poprzednim wydaniu „E-commerce & Digital Marketing” pisałem o elementach, które powinien zawierać opis produktu, aby odpowiadał na wszelkie możliwe pytania odwiedzających stronę sklepu i namawiał ich do zakupu. W tym artykule chciałbym zwrócić uwagę na elementy, o których w kontekście opisów produktów myśli się zdecydowanie rzadziej – formatowaniu i optymalizacji tekstu do pozycjonowania oraz o aspektach prawnych związanych z kopiowaniem opisów z innych źródeł.
Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach. Powiedzenie to jest wyjątkowo prawdziwe w przypadku sprzedaży internetowej. Często detale decydują o tym, czy klient zdecyduje się na zakup, czy po kilku sekundach opuści stronę. Wiele z nich wiąże się z opisem produktu, a w szczególności z tym, w jaki sposób został przygotowany.
Formatowanie
Od tego, jak sformatowano tekst opisu, zależy, czy będzie zachęcał do czytania i ułatwiał odnajdywanie w nim pożądanych treści, czy wręcz przeciwnie – zniechęcał i odstraszał. Dlatego zawsze warto poświęcić chwilę na jego stylizację.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.