Jak wykorzystać dane o zachowaniach klientów online do sprzedaży offline?

  • Jakie możliwości daje nam współczesna technologia w zakresie zwiększania skuteczności kampanii omnichannelowych?
  • Które spośród dostępnych funkcjonalności zapewnią nam uzyskanie najlepszych wyników?
  • Kiedy footfall działa?
ECOM_4_3.jpg

Planując działania marketingowe, firmy skupiają się przede wszystkim na mierzeniu ich skuteczności i przełożeniu na konkretne efekty. Ta precyzyjna mierzalność to jedna z cech decydujących o przewadze marketingu online nad działaniami OOH i innymi sposobami komunikacji z klientem. Cyfrowy ślad zachowań potencjalnych klientów, czyli poznanie profili klientów, ich preferencji i ścieżek zakupowych to bezcenna wiedza w budowaniu kampanii mających na celu zwiększanie sprzedaży online oraz... offline. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, dane te można bowiem z powodzeniem wykorzystywać również w stacjonarnych, tradycyjnych formach sprzedaży.

Poznanie preferencji zakupowych, ścieżek decyzyjnych i nawyków klientów jest niezwykle istotne w przeprowadzaniu skutecznych kampanii. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają na badanie efektywności działań reklamowych prowadzonych online. Większym wyzwaniem jest natomiast weryfikacja kampanii marketingowych prowadzonych w sieci pod kątem ich przełożenia na sprzedaż offline oraz – bardziej precyzyjnie – na footfall w konkretnej lokalizacji. Jeszcze trudniejsze jest pójście o krok dalej i budowanie kampanii online, których celem jest skuteczne skierowanie użytkowników do stacjonarnych punktów sprzedaży. To, że jest to trudniejsze nie oznacza jednak, że jest to niemożliwe. Naprzeciw tym potrzebom wychodzą innowacyjne technologie, które nadają nową jakość kampaniom omnichannelowym.

Jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia i  jakie są ich możliwości?

Przełożenie akcji online na realny footfall w danym miejscu umożliwiają nowoczesne narzędzia reklamowe. Przebieg kampanii zależy w dużej mierze od technologii, z których korzystamy. Wybór na rynku jest duży, dlatego warto zdefiniować swoje potrzeby i wybrać narzędzie, które będzie najbardziej optymalne.

Dlaczego tak ważne jest sprawdzenie dostępnych technologii? Poszczególne narzędzia mogą mieć inne funkcjonalności i parametry, w tym np. poziom bezpieczeństwa. Zanim zdecydujemy się na wybór, należy sprawdzić możliwości dostępne na rynku.

W wyborze warto zwrócić szczególną uwagę na kluczowe funkcjonalności, które umożliwią uzyskanie najlepszych wyników, czyli:

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.