Content ostatniej mili
- Jak zadbać o zadowolenie klienta na ostatnim etapie realizacji zakupu?
- Na co zwracają uwagę konsumenci w przypadku zakupów online?
- Jakie formy i kanały komunikacji sprawdzają się najlepiej?
Komunikacja z klientem, szczególnie w branży e-commerce, ma duży wpływ na jego lojalność oraz to, w jaki sposób finalnie oceni markę. Spore wyzwanie stanowi końcowy etap realizacji, czyli bezpośrednia dostawa zamówienia do adresata — tzw. logistyka ostatniej mili. Co zrobić, żeby jego doświadczenie było pozytywne?
Do rąk własnych, w paczkomacie czy punkcie odbioru?
Last Mile Logistics, czyli logistyka ostatniej mili — określa końcowy etap, w którym przesyłki dostarczane są z magazynu do klienta. Sposób, w jaki zostanie to zrobione oraz informacje, jakie otrzyma odbiorca, finalnie wpływają na jego satysfakcję oraz decyzję o realizacji kolejnych zamówień bądź wybór konkurencyjnej oferty. Kluczową rolę odgrywa w tym zakresie nie tylko komunikacja, ale też preferowana forma dostarczenia paczki. Coraz bardziej popularne są tzw. dostawy poza domem, czyli OHD — Out Of Home Delivery. Nieobecność w miejscu zamieszkania w standardowych godzinach pracy kurierów i związany z tym rozwój elastycznego odbioru — spowodowały, że konsumenci chętniej decydują się na zakupy online oraz ten rodzaj dostawy.
Duże firmy wprowadzają system Click & Collect, dzięki któremu w prosty sposób można zrobić zakupy online, a następnie odebrać je w wybranym sklepie lub punkcie nadań i odbiorów, tzw. PUDO — PickUp Drop Off. Automaty paczkowe to kolejne udogodnienie i wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Dostępność 24 godziny na dobę, lokalizacje w dogodnych miejscach oraz opcja szybkiego odbioru zamówienia — spowodowały, że takie rozwiązania wypadają korzystniej niż konieczność jechania do sklepu i stania w długich kolejkach.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.