Content, który uczy - o znaczeniu wartościowej treści

  • Jaka jest najważniejsza funkcja content marketingu?
  • Jakie czynniki sprawiają, że publikowane treści uznawane są za wartościowe?
  • Jak sprawdzić, czy nasz przekaz na pewno jest wartościowy?
content_ecom.png

Content marketing – to pojęcie odmieniane już chyba przez wszystkie przypadki. Trudno znaleźć osobę, która nigdy o nim nie słyszała lub nie zetknęła się z nim osobiście. To jednak coś więcej niż zwykły buzzword (z ang. modne określenie). To podstawa działań największych marek, najważniejszy element każdej strategii marketingowej oraz doceniana przez klientów forma kontaktu. Co zrobić, aby był on wartościowy i realizował powierzone mu zadania w możliwie najlepszy sposób?


4 cele content marketingu:

  • przykucie uwagi
  • edukowanie
  • udzielanie pomocy
  • budowanie wizerunku

Content marketing od podstaw

Marketing treści to, jak sama nazwa wskazuje, strategiczne podejście skupiające się na tworzeniu i dystrybucji cennych, istotnych i spójnych treści. Jego zadaniem jest przyciągnięcie i utrzymanie uwagi określonej grupy docelowej, dzięki dostarczaniu jej wartościowego przekazu. Content marketing to sposób edukowania zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów marki o oferowanych przez nią produktach i usługach. Celem jego działań jest udzielanie rad i pomocy klientom, budując przy tym ekspercki wizerunek marki. Jeśli content marketing jest realizowany dobrze, stanowi klucz do biznesowego sukcesu. Jakie korzyści gwarantuje jego wykorzystanie?

Przygotowanie merytoryczne – pierwszy krok do sukcesu

Niemożliwe jest stworzenie wartościowych treści bez wcześniejszego przygotowania merytorycznego. Pierwsze pytanie, jakie należy sobie zadać już na samym początku tworzenia wartościowego przekazu marketingowego, to: Kto będzie naszym odbiorcą? Warto tutaj określić podstawowe parametry, takie jak: płeć, wiek, wykonywany zawód/ /branża, pozycja społeczna, czy zainteresowania.

Drugim pytaniem, na które również warto poznać odpowiedź, jest pytanie o to, jakie informacje mają trafić do odbiorcy. Warto zastanowić się, na czym marce zależy najbardziej, czym może się podzielić ze swoim klientem i przede wszystkim – czego ten klient oczekuje. Warto więc pomyśleć o tym, jakiej wiedzy potrzebuje klient, w jaki sposób można mu ją przekazać, co powinna mu ona zagwarantować oraz jaki jest główny cel jej przekazania – jaką reakcję u odbiorcy ma wywołać i co ma to zagwarantować marce.

Taka podstawowa wiedza pozwoli tworzyć przekaz dostosowany do potrzeb i oczekiwań odbiorcy oraz zbudować poczucie bliskości między nim a marką. Co więcej, opracowywane na jej bazie treści nie będą przez odbiorców traktowane jako element marketingu – będą stanowić wartość samą w sobie. Właśnie dlatego, że „content jest królem”. Ale tylko wtedy, kiedy jest naprawdę wartościowy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.