5 najczęściej popełnianych błędów przez e-sklepy
- Jak stworzyć odpowiednią strukturę kategorii w e-sklepie?
- W jaki sposób duplikacja produktów może zaszkodzić e-sklepom?
- Czym grozi brak tagów kanonicznych lub ich nieprawidłowe wdrożenie?
Optymalizacja sklepu internetowego to jedno z podstawowych działań, które powinni zrealizować właściciele e-commerce, marzący o dużym ruchu organicznym z wyszukiwarek. Wdrażanie tagów kanonicznych, odpowiednie wykorzystanie znaczników Title i umiejętne kategoryzowanie produktów, to podstawowe zadania, które powinna realizować każda marka. Na podstawie doświadczeń ekspertów z zespołu SEO w DevaGroup powstała lista 5 najczęściej popełnianych błędów, których dopuszczają się właściciele e-sklepów.
1. Uboga struktura kategorii
Uboga struktura kategorii to jeden z najczęściej pojawiających się błędów, dotyczących w szczególności nowych sklepów e-commerce. Kategorie są bardzo ważnym elementem wspierającym budowanie widoczności sklepu w wyszukiwarce. Przeważnie to właśnie strony grupujące artykuły wyświetlają się w wynikach wyszukiwania jako bardziej ogólne i popularne zapytania, dotyczące sprzedawanych przez sklep produktów. Odpowiednio przygotowana struktura kategorii ułatwia poruszanie się po stronie nie tylko potencjalnym klientom, ale również robotom działającym w wyszukiwarkach, pozytywnie wpływając na klasyfikację produktów znajdujących się w asortymencie sklepu.
Jak stworzyć odpowiednią strukturę kategorii?
Przygotowując strukturę kategorii w e-sklepie powinniśmy stworzyć przydatny element nawigacyjny dla użytkowników i łączyć produkty w mniejsze, spójne logicznie grupy. Warto unikać duplikacji podkategorii w różnych fragmentach drzewa kategorii (np. baseny ogrodowe w kategorii „Ogród” oraz „Czas wolny/Hobby”). W tej sytuacji przydatnym może okazać się sprawdzenie, jakie rozwiązania wybrały konkurencyjne serwisy, występujące jako pierwsze wyniki w wyszukiwarce. Aby zwiększyć trafność wyszukań, należy ocenić, które nazwy są najczęściej używane przez odbiorców wyszukiwarek, w tym celu możemy użyć odpowiednich narzędzi np. Keyword Planner (Google Ads) lub Senuto.
2. Duplikaty produktów
Występowanie duplikacji produktów w e-sklepach to bardzo częsty problem pod kątem SEO – tworzą go artykuły identyczne lub bardzo zbliżone, które występują pod różnymi adresami URL. Źródłem pojawiających się powtórzeń produktowych może być kilkukrotne dodanie tego samego artykułu do bazy sklepu, dodanie towarów różniących się od siebie konkretną cechą, jako osobnych artykułów o takiej samej lub zbliżonej nazwie, a także wystąpienie niespodziewanych błędów systemowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.