Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta

  • Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
  • Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
  • Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
ECOM_21_14.jpg

Jeśli jesteś doświadczonym e-sprzedawcą, z pewnością wiesz, z jak dużym nakładem pracy wiąże się proces wysyłki. To nie tylko zapakowanie pudełka i dostarczenie produktu klientom. Nawet drobne błędy na etapie wysyłki wpływają na customer experience. Od pozytywnego doświadczenia zakupowego zależy relacja klienta z firmą i sukces marki. Jak zminimalizować potknięcia i optymalizować koszty?

Czas to pieniądz

To powiedzenie w 100% sprawdza się w przypadku dostawy. Nie cena towaru, a czas dostawy jest kluczowym czynnikiem, który skłania klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Klientom zależy na tym, aby otrzymywać zakupiony towar jak najszybciej. Według raportu „E-commerce w Polsce 2020” to właśnie dostawa w terminie do 8 h od złożenia zamówienia jest najbardziej motywująca do dokonania zakupu. Aktualnie coraz więcej sklepów podejmuje wyzwanie ekspresowej wysyłki i oferuje dostawę nawet w 2 h! Przykładem jest drogeria Hebe, która proponuje dostawę kurierem miejskim w czasie do 2 godzin od momentu złożenia zamówienia. Sklep obuwniczy CCC deklaruje taką dostawę w czasie nawet do 90 minut! Sprzedawcy ścigają się z czasem, a statystyki pokazują, że z upływem każdej kolejnej godziny maleje szansa zakupowa. Jeżeli czas dostawy wynosi więcej niż 8 h zainteresowanie spada z 95% do 86%. Gdy czas dostawy wydłuży się do 24 h, to szansa na sprzedaż spada do 44%! Jeżeli sprzedawca oferuje wysyłkę w terminie dłuższym niż 72 h szanse na sprzedaż są znikome. Oczywiście, wyjątkiem są towary trudno dostępne i dobra luksusowe. W przypadku standardowych produktów nikt nie będzie jednak czekał na towar aż 3 dni...

Jeżeli nie jesteś w stanie sprostać wyzwaniu ekspresowej wysyłki, bądź transparentny — wysyłaj zamówione produkty zgodnie z deklaracją. Jeżeli deklarujesz, że zrobisz to w 2 dni, nie pozwalaj sobie na opóźnienia. Klienci chcą wiedzieć, kiedy otrzymają kupiony przedmiot i te informacje nie powinny być maskowane. Wiedza na temat procesu zapewnia poczucie bezpieczeństwa i minimalizuje kontakt z biurem obsługi.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.