Jak uniknąć najczęstszych błędów przy dostawie do klienta
- Jak optymalizować koszty dostawy produktu do klienta bez utraty pozytywnego customer experience?
- Jak naprawić najczęstsze błędy popełniane przez e-sklepy na etapie dostawy do klienta?
- Jak zadbać o możliwie najbardziej wydajną pracę magazynu?
Jeśli jesteś doświadczonym e-sprzedawcą, z pewnością wiesz, z jak dużym nakładem pracy wiąże się proces wysyłki. To nie tylko zapakowanie pudełka i dostarczenie produktu klientom. Nawet drobne błędy na etapie wysyłki wpływają na customer experience. Od pozytywnego doświadczenia zakupowego zależy relacja klienta z firmą i sukces marki. Jak zminimalizować potknięcia i optymalizować koszty?
Czas to pieniądz
To powiedzenie w 100% sprawdza się w przypadku dostawy. Nie cena towaru, a czas dostawy jest kluczowym czynnikiem, który skłania klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Klientom zależy na tym, aby otrzymywać zakupiony towar jak najszybciej. Według raportu „E-commerce w Polsce 2020” to właśnie dostawa w terminie do 8 h od złożenia zamówienia jest najbardziej motywująca do dokonania zakupu. Aktualnie coraz więcej sklepów podejmuje wyzwanie ekspresowej wysyłki i oferuje dostawę nawet w 2 h! Przykładem jest drogeria Hebe, która proponuje dostawę kurierem miejskim w czasie do 2 godzin od momentu złożenia zamówienia. Sklep obuwniczy CCC deklaruje taką dostawę w czasie nawet do 90 minut! Sprzedawcy ścigają się z czasem, a statystyki pokazują, że z upływem każdej kolejnej godziny maleje szansa zakupowa. Jeżeli czas dostawy wynosi więcej niż 8 h zainteresowanie spada z 95% do 86%. Gdy czas dostawy wydłuży się do 24 h, to szansa na sprzedaż spada do 44%! Jeżeli sprzedawca oferuje wysyłkę w terminie dłuższym niż 72 h szanse na sprzedaż są znikome. Oczywiście, wyjątkiem są towary trudno dostępne i dobra luksusowe. W przypadku standardowych produktów nikt nie będzie jednak czekał na towar aż 3 dni...
Jeżeli nie jesteś w stanie sprostać wyzwaniu ekspresowej wysyłki, bądź transparentny — wysyłaj zamówione produkty zgodnie z deklaracją. Jeżeli deklarujesz, że zrobisz to w 2 dni, nie pozwalaj sobie na opóźnienia. Klienci chcą wiedzieć, kiedy otrzymają kupiony przedmiot i te informacje nie powinny być maskowane. Wiedza na temat procesu zapewnia poczucie bezpieczeństwa i minimalizuje kontakt z biurem obsługi.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.