Efektywna obsługa: dobre praktyki

  • Na czym polega efektywna obsługa klienta w e-commerce?
  • Jakie rozwiązania wykorzystują najbardziej znane polskie i zagraniczne marki w obszarze obsługi klienta?
  • Jak wyróżnić się na tle konkurencji, dzięki efektywnej obsłudze klientów?
ECOM_11_09.jpg

Firmy, które chcą osiągnąć sukces i efektywnie obsługiwać swoich klientów, muszą dbać o regularne wdrażanie coraz to nowszych rozwiązań automatyzujących i optymalizujących cały proces sprzedażowy. Co zatem zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć do swojego sklepu nowych klientów? Przedstawiamy zbiór rozwiązań, dzięki którym sprzedaż internetowa staje się prostsza i efektywniejsza.

1. Efektywna wyszukiwarka

Poszukiwanie produktu stanowi tak naprawdę początkowy etap procesu zakupowego. To pierwszy moment, w którym klient weryfikuje użyteczność sklepu internetowego i podejmuje wstępną decyzję o tym, czy zostawi tu swoje pieniądze, czy może jednak wyda je u konkurencji. Podobnie jak w przypadku relacji międzyludzkich, tak i tutaj, pierwsze wrażenie jest więc bardzo istotne. Co zrobić, aby było ono pozytywne? Kluczem okazuje się wdrożenie wyszukiwarki, która nie tylko pomoże znaleźć potrzebne produkty, ale także podpowie klientowi, jakiego towaru może on poszukiwać w momencie, gdy wpisane przez niego zapytanie zostanie niepoprawnie sformułowane.

Jednym z najlepszych, stosowanych w tym zakresie rozwiązań, jest wyszukiwarka pełnotekstowa. Oprócz tego, że jest ona bardzo wydajna i nie obciąża zasobów systemowych sklepu, posiada również całą gamę dodatkowych, wspierających sprzedaż funkcji. Tego typu narzędzie umożliwia odnajdowanie produktów po: nazwie, opisie, słowach kluczowych, kategorii, flagach (etykietach z informacjami typu: „new”, „sale” itp.), tagach, wariantach czy też producencie. Jej głównym zadaniem jest precyzowanie zapytań klientów. Efektem wdrożenia wyszukiwarki pełnotekstowej jest nie tylko zwiększenie konwersji w sklepie, ale również wzmocnienie lojalności klientów, dzięki usprawnieniu procesu zakupowego.

Jakie jeszcze rozwiązania warto wdrożyć, aby wyszukiwanie produktów stało się łatwe i przyjemne? Jak się okazuje, przystępując do zakupów, większość osób ma sprecyzowane wymagania odnośnie wyglądu produktu, jak i budżetu, który chce przeznaczyć na jego zakup. Przejrzyste i intuicyjne filtry zamieszczone na stronach konkretnych kategorii pozwolą użytkownikowi na dużo szybsze odnalezienie interesujących go produktów, a w efekcie, dadzą mu poczucie satysfakcji. Klient, który dobrze czuje się w danym sklepie internetowym i z łatwością znajduje wszystko to, czego szuka, nie tylko chętnie dokona zakupu, ale przede wszystkim będzie do sklepu wracał.

Rysunek 1. Zaawansowane narzędzie filtrów Źródło: newbalance.pl.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.