Testujemy sklep: ezakupy.tesco.pl
- Co zniechęca, a co zachęca użytkownika do zakupów w sklepie?
- Jak funkcjonuje sklep w wersji mobilnej?
- Jak sklep jest oceniany przez ekspertów z branży e-commerce?
„Testujemy sklep” to seria artykułów, w których oceniamy funkcjonalność sklepów internetowych i zastosowane w nich rozwiązania od strony przeciętnego użytkownika. Zależy nam, aby cykl był dla was inspiracją do tego, żeby spojrzeć na swój serwis oczami klienta – łatwiej wówczas dostrzec, czy strona jest przyjazna i intuicyjna w obsłudze. W tym numerze ocenimy funkcjonalność Euro.com.pl – e-sklep sieci Tesco.
Serwis ezakupy.tesco.pl podzielony jest na trzy główne sekcje. Pierwsza zawiera menu nawigacyjne i miejsce do logowania, druga składa się z aktualnych ofert i promocji, a trzecia pozwala na zapoznanie się z dodatkowymi informacjami, takimi jak dostępność usługi czy sposób zamawiania i odbierania zamówień.
Sekcja pierwsza została zaprojektowana w przemyślany sposób – twórcy serwisu chcą, aby użytkownik skupił się na kilku rzeczach, więc nie ma tutaj za wiele dodatkowych treści, które niepotrzebnie odciągałyby uwagę. I tak, po lewej stronie mamy menu nawigacyjne, pozwalające na przeglądanie oferty sklepu, w środku znajduje się baner zachęcający do złożenia pierwszego zamówienia (w ramach promocji klient otrzymuje kupon o wartości 15 zł), a z prawej strony mamy ramkę zachęcającą do założenia konta lub zalogowania się w e-serwisie. Wygląd graficzny jest nieco przestarzały, choć to raczej kwestia gustu. Funkcjonalność natomiast działa bez zarzutu.
Poniżej, druga sekcja główna serwisu, to aktualne oferty i promocje. W części o nazwie „Najlepsze oferty” znajdziemy cztery oferty promowane na sliderze. Po najechaniu kursorem na dany moduł jest on wyświetlany w głównym oknie slidera, gdzie możemy kliknąć, aby przejść do konkretnej podstrony z ofertą.
Nieco niżej znajdziemy kwadratowe i prostokątne banery z promocjami. Ponownie musimy zwrócić uwagę na fakt, że graficznie wyglądają one mało zachęcająco, ale są czytelne i w jasny sposób komunikują, czego dotyczy promocja.
Trzecia i główna sekcja serwisu zawiera informacje dodatkowe. Są to cztery banery, pozwalające zapoznać się z informacjami na temat cen, wartości orientacyjnej zamówienia, czy też sprawdzenia dostępności usługi. Jest też telefon do kontaktu (bezpłatny numer).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.