Skąd ta niska konwersja?
- Dlaczego klienci wchodzą na stronę sklepu i nie kupują?
- Jak i dlaczego warto badać zachowania konsumentów?
- Jakie narzędzia (oprócz Google Analytics) mogą się przydać?
Z roku na rok liczba osób robiących zakupy przez internet jest wyższa. Rośnie także konkurencja na rynku, dlatego właściciele e-sklepów zadbać muszą o dostosowanie rozwiązań do potrzeb konsumentów. Na co zwrócić uwagę i co zrobić, żeby wizyty na stronie przełożyły się na zysk?
Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online
Z badania rynku E-commerce w Polsce, przeprowadzonego przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że liczba klientów sklepów internetowych konsekwentnie rośnie. W 2019 roku zakupy przez internet zrobiło 62% internautów, a to aż o 6 punktów procentowych więcej niż w roku poprzednim1. W 2020 roku statystyki też poszybowały w górę, bo w związku z pandemią coraz więcej osób wybiera zakupy internetowe – wg badania E-commerce w czasie kryzysu 20202 aż 35% internautów wskazało, że sytuacja zmusiła ich do zmiany przyzwyczajeń, a 37% badanych uznaje zakupy online za bezpieczniejsze niż formę stacjonarną. W porównaniu do roku 2019, liczba kupujących wzrosła o 11%3.
Te dane potwierdzają, że dostosowanie sklepów internetowych do wymagań i potrzeb konsumentów to już nie tylko szansa dla właścicieli sklepów online, ale i tzw. być albo nie być na rynku.
Jak zachęcić potencjalnego klienta do zakupów?
Wielu przedsiębiorców, których biznes opiera się na e-commerce, zadaje sobie pytanie, jak sprawić, by wizyta użytkownika na stronie WWW zakończyła się dokonaniem zakupu. Choć każda branża rządzi się swoimi prawami, odpowiedź jest jedna – sprawić, że potencjalny klient będzie zadowolony. Jak? Będąc odpowiedzią na jego potrzeby. Użytkownicy oczekują przejrzystego interfejsu, pewności, że zamówiony produkt dotrze do nich szybko i że będzie on wysokiej jakości.
Zignorowanie potrzeb konsumenta skutkować może porzuceniem koszyka, krótkimi odwiedzinami na stronie lub brakiem zaufania ze strony klienta i w efekcie – zdecydowaniem się na produkt konkurencji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.