Wewnętrzny PR w zespole handlowym

W jaki sposób budować lojalność i zaangażowanie w zespole? Jak sprawić, aby handlowcy identyfikowali się z firmą oraz wyznaczonymi celami? Jak radzić sobie z konfliktami w zespole? Odpowiedzią na te pytania jest wewnętrzny PR.

Polscy autorzy definiują PR jako zespół celowo zorganizowanych działań, zapewniających organizacji systematyczne komunikowanie się z otoczeniem, mające wywołać pożądane postawy i działania – Multimedialna Encyklopedia Powszechna.

Rolą zespołu handlowego jest realizowanie celów sprzedażowych, czyli dostarczanie produktów i usług klientom organizacji, której częścią jest zespół. Każdy z handlowców ma zaplanowane indywidualne cele sprzedażowe, do realizacji których jest zobowiązany. Przełożony zespołu handlowego podejmuje szereg działań związanych z kierowaniem podwładnymi, które mają spowodować w efekcie osiągnięcie celów i wykonanie zadań nałożonych na zespół, a tym samym na każdego handlowca. I tutaj zaczyna się przestrzeń dla PR-u.

Celem działań PR-owych jest:

  • budowanie pozytywnych relacji w zespole,
  • integracja zespołu,
  • ukierunkowanie działań zespołowych na cel,
  • kreowanie pozytywnej opinii o zespole i jego inicjatywach na zewnątrz,
  • wywoływanie pozytywnych emocji związanych ze wspólną pracą i jej sensem,
  • budowanie poczucia ważności i znaczenia zespołu dla rozwoju całej organizacji,
  • maksymalizowanie wykorzystania potencjału całego zespołu i każdego handlowca z osobna – swoich mocnych stron, osobowości, kompetencji, zdolności, talentów,
  • perswadowanie i inspirowanie zespołu do podejmowania ambitnych działań i inicjatyw na rzecz zaplanowanego rezultatu sprzedażowego,
  • skuteczne radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi i konfliktami w zespole,
  • dostarczanie wiarygodnej i rzetelnej informacji przez szefa,
  • budowanie wiarygodności i zaufania zarówno do szefa zespołu, jak i każdego handlowca do siebie,
  • wzmacnianie zespołu w celu efektywnego radzenia sobie ze zmianami wewnętrznymi i w najbliższym otoczeniu zespołu,
  • budowanie lojalności, satysfakcji i zadowolenia w zespole,
  • przestrzeganie zasad etycznych w swojej działalności,
  • zmiana nawyków, kierunków działań i efektów.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.