Wewnętrzny PR w zespole handlowym
W jaki sposób budować lojalność i zaangażowanie w zespole? Jak sprawić, aby handlowcy identyfikowali się z firmą oraz wyznaczonymi celami? Jak radzić sobie z konfliktami w zespole? Odpowiedzią na te pytania jest wewnętrzny PR.
Polscy autorzy definiują PR jako zespół celowo zorganizowanych działań, zapewniających organizacji systematyczne komunikowanie się z otoczeniem, mające wywołać pożądane postawy i działania – Multimedialna Encyklopedia Powszechna.
Rolą zespołu handlowego jest realizowanie celów sprzedażowych, czyli dostarczanie produktów i usług klientom organizacji, której częścią jest zespół. Każdy z handlowców ma zaplanowane indywidualne cele sprzedażowe, do realizacji których jest zobowiązany. Przełożony zespołu handlowego podejmuje szereg działań związanych z kierowaniem podwładnymi, które mają spowodować w efekcie osiągnięcie celów i wykonanie zadań nałożonych na zespół, a tym samym na każdego handlowca. I tutaj zaczyna się przestrzeń dla PR-u.
Celem działań PR-owych jest:
- budowanie pozytywnych relacji w zespole,
- integracja zespołu,
- ukierunkowanie działań zespołowych na cel,
- kreowanie pozytywnej opinii o zespole i jego inicjatywach na zewnątrz,
- wywoływanie pozytywnych emocji związanych ze wspólną pracą i jej sensem,
- budowanie poczucia ważności i znaczenia zespołu dla rozwoju całej organizacji,
- maksymalizowanie wykorzystania potencjału całego zespołu i każdego handlowca z osobna – swoich mocnych stron, osobowości, kompetencji, zdolności, talentów,
- perswadowanie i inspirowanie zespołu do podejmowania ambitnych działań i inicjatyw na rzecz zaplanowanego rezultatu sprzedażowego,
- skuteczne radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi i konfliktami w zespole,
- dostarczanie wiarygodnej i rzetelnej informacji przez szefa,
- budowanie wiarygodności i zaufania zarówno do szefa zespołu, jak i każdego handlowca do siebie,
- wzmacnianie zespołu w celu efektywnego radzenia sobie ze zmianami wewnętrznymi i w najbliższym otoczeniu zespołu,
- budowanie lojalności, satysfakcji i zadowolenia w zespole,
- przestrzeganie zasad etycznych w swojej działalności,
- zmiana nawyków, kierunków działań i efektów.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.