Strategia komunikacji na miarę sprzedaży

Komunikacja sprzedażowa jest jednym z procesów, który bezpośrednio oddziałuje na wyniki firmy na rynku. Jej planowanie powierza się zazwyczaj wewnętrznym lub zewnętrznym specjalistom z zakresu marketingu i PR. Jednak w przypadku wielu organizacji takie podejście nie do końca się sprawdza, dlatego poszukują one sposobu na pełniejszą integrację komunikacji z działaniami handlowymi firmy. Jak wyglądałaby strategia komunikacji, gdyby do jej opracowania włączyć bezpośrednie doświadczenia i wiedzę z rynku posiadane przez handlowców?

SS_31_47.jpg

Pomimo postępującej rewolucji w komunikacji w wielu branżach kontakt z handlowcem nadal ma dominujący wpływ na wybór dokonywany przez klienta na etapie finalizacji sprzedaży. Zwłaszcza w sektorze business-to-business pracownicy sprzedaży są fundamentem kreowania wizerunku marki wśród klientów. Co więcej, ich udział w budowaniu długofalowej współpracy z klientem jest wciąż nie do zastąpienia przez komunikację internetową lub zdalną.

Warto jednak zaprząc do dialogu z klientami nowe rozwiązania komunikacyjne – nie chodzi jedynie o wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy YouTube, ale także o testowanie nowych narzędzi content marketingu w sieci, jak webinaria, relacje na żywo oraz technologie VR (wirtualnej rzeczywistości). W nowoczesnych firmach mamy zatem do czynienia z ciekawym trendem – sprzedaż nie tylko służy realizacji celów biznesowych, ale w natłoku komunikatów z sieci może być jednym z narzędzi do wyróżnienia się na tle konkurencji. Ponadto kanały internetowe pozwalają firmom upowszechnić takie wyróżniki znacznie szybciej niż w przeszłości.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.