Strategia komunikacji na miarę sprzedaży
Komunikacja sprzedażowa jest jednym z procesów, który bezpośrednio oddziałuje na wyniki firmy na rynku. Jej planowanie powierza się zazwyczaj wewnętrznym lub zewnętrznym specjalistom z zakresu marketingu i PR. Jednak w przypadku wielu organizacji takie podejście nie do końca się sprawdza, dlatego poszukują one sposobu na pełniejszą integrację komunikacji z działaniami handlowymi firmy. Jak wyglądałaby strategia komunikacji, gdyby do jej opracowania włączyć bezpośrednie doświadczenia i wiedzę z rynku posiadane przez handlowców?
Pomimo postępującej rewolucji w komunikacji w wielu branżach kontakt z handlowcem nadal ma dominujący wpływ na wybór dokonywany przez klienta na etapie finalizacji sprzedaży. Zwłaszcza w sektorze business-to-business pracownicy sprzedaży są fundamentem kreowania wizerunku marki wśród klientów. Co więcej, ich udział w budowaniu długofalowej współpracy z klientem jest wciąż nie do zastąpienia przez komunikację internetową lub zdalną.
Warto jednak zaprząc do dialogu z klientami nowe rozwiązania komunikacyjne – nie chodzi jedynie o wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy YouTube, ale także o testowanie nowych narzędzi content marketingu w sieci, jak webinaria, relacje na żywo oraz technologie VR (wirtualnej rzeczywistości). W nowoczesnych firmach mamy zatem do czynienia z ciekawym trendem – sprzedaż nie tylko służy realizacji celów biznesowych, ale w natłoku komunikatów z sieci może być jednym z narzędzi do wyróżnienia się na tle konkurencji. Ponadto kanały internetowe pozwalają firmom upowszechnić takie wyróżniki znacznie szybciej niż w przeszłości.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.