Sprzedaż na autopilocie
Obecnie nawet małe firmy mogą korzystać z narzędzi automatyzujących procesy sprzedażowe, które dawniej spoczywały na barkach ludzi i pochłaniały mnóstwo czasu. Niektóre zadania ciągle jednak lepiej pozostawić w rękach człowieka. Co można i warto zautomatyzować?
W sprzedaży kluczowe są budowanie relacji, umiejętność słuchania i zadawania właściwych pytań, akcentowanie korzyści oraz wykorzystanie rozmowy na analizę potrzeb – jeszcze przed prezentacją produktu lub usługi. Cały proces można opisać w siedmiu krokach:
- potencjalny klient,
- identyfikacja potrzeb i konsekwencji,
- przedstawianie rozwiązań,
- wysłuchanie sprzeciwów,
- negocjacje,
- prośba o zakup (zamknięcie sprzedaży),
- zarządzanie relacjami z klientem.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.