Rozmowa oceniająca z pracownikiem, który nie zrealizował celów

Praca w sprzedaży przypomina sinusoidę, a wahania wyników są czymś naturalnym. Najlepszy pracownik danego miesiąca może osiągnąć przeciętne rezultaty w kolejnym, a najsłabszy może stać się najlepszy. Jak w takiej sytuacji rozmawiać z handlowcem?

SS_34_70.jpg

Aby pomóc handlowcowi podnieść efektywność, należy ustalić, co jest powodem spadku wyników. W tym celu trzeba przyporządkować pracownika do jednej z czterech kategorii rozwoju zawodowego:

  • R1 – „entuzjastyczny debiutant” – świeżo zatrudniony na stanowisku, wysoka motywacja do pracy, niskie umiejętności sprzedaży, „chce mu się”, wierzy, że może sprzedawać, nie doświadczył porażek.
  • R2 – „rozczarowany adept” – pracuje od kilku tygodni, ma za sobą pierwszą fascynację stanowiskiem, spotkał się wiele razy z odmową, czuje się zawiedziony, że mu „nie idzie”, spadła mu motywacja, czuje frustrację.
  • R3 – „kompetentny praktyk” – pracuje już wiele miesięcy lub lat, ma dużą wiedzę produktową, ale niską motywację, lubi narzekać, widzi tylko problemy, nie wierzy w poprawę sytuacji, demotywuje innych.
  • R4 – „samodzielny ekspert” – ma długi staż, w pełni samodzielny, efektywny, zmotywowany, przekonany do produktu i firmy, wierzy w siebie, motywuje innych, zawsze pozytywny.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.