Pracownik najlepszym ambasadorem firmy!

  • Dlaczego Employee Advocacy w firmie się opłaca?
  • Jak wprowadzić do firmy Employee Advocacy?
  • Co powinno się znaleźć w guide booku Employee Advocacy?
SS_56_20.jpg

Trudno znaleźć handlowca, który w ostatnich latach nie słyszał terminu Employee Advocacy. Angażowanie pracowników w działania w mediach społecznościowych, aby realizować cele biznesowe, stało się bardzo popularne. Nie bez powodu! Employee Advocacy to narzędzie sprzedaży B2B, które w dobie pandemii koronawirusa niejednemu sprzedawcy uratowało skórę.

Gdzie dziś szukać nowych klientów? Konferencji brak, targów też, notes z numerami do potencjalnych klientów został przewertowany setki razy. Dziś można za to nawiązać relację biznesową za pomocą kilku kliknięć w aplikacji. LinkedIn i inne media społecznościowe zostały stworzone po to, aby mieć cały świat w zasięgu ręki. I warto z tego korzystać.

Wdrożenie programu Employee Advocacy to wyzwanie nie tylko dla szefa sprzedaży, lecz także dla całej organizacji. Ale jak to: pracownicy będą „siedzieć w mediach społecznościowych” w czasie pracy? Owszem, bo dziś również tam robi się biznes.

Poukładany od A do Z proces to klucz do sukcesu programu. Mając dobry plan, możesz go konsekwentnie realizować. Efekty nie są zadowalające? Wiesz, co przeanalizować i zmienić, aby działać lepiej. Zanim zaangażujesz pracowników w działania w mediach społecznościowych, stwórz procesy i strategię. W ten sposób ułatwisz wszystkim pracę, a jednocześnie skrócisz drogę do celu. To co, startujemy?

Na początku był chaos... zacznij od celu

Każda zmiana w organizacji to wyzwanie dla całego zespołu. Wdrożenie programu Employee Advocacy przypomina wprowadzenie nowego procesu. Podobnie jak w przypadku włączenia nowego narzędzia, zadań lub czegokolwiek innego, zespół powinien wiedzieć, po co to robi.

W Employee Advocacy rola szefa sprzedaży lub marketingu jest bardzo duża. Najczęściej to właśnie on odpowiada za stworzenie strategii oraz rozlicza się z efektów programu. Bardzo ważne jest jednak, aby przykład szedł z samej góry. Zarząd, bo o nim mowa, powinien być również aktywnie zaangażowany w program. Bo jak oczekiwać od zespołu sumiennej pracy i wiary w projekt, jeśli ludzie nie widzą tego przekonania w swoim liderze?

Dobrą praktyką jest, aby to właśnie zarząd mówił o długofalowych celach, które są przecież wspólne dla całej organizacji. Odpowiedzcie swoim ludziom na pytania:

  • Po co to robimy?
  • Co chcemy tym sposobem osiągnąć?
  • Dlaczego wybraliśmy taką drogę do osiągnięcia celu?

Możliwe cele programu Employee Advocacy:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • budowanie rozpoznawalności i zaufania do marki,
  • pozyskiwanie partnerów biznesowych,
  • ocieplanie wizerunku pracodawcy i pozyskiwanie kandydatów do pracy,
  • inne, specyficzne dla waszego biznesu cele.

Bądź przewodnikiem lub znajdź go

- Zróbcie to.

- Ale szefie, jak?

- Nie wiem, ale zróbcie!

Brzmi kuriozalnie, prawda? Aby nie zapędzić się w kozi róg, warto na początek nauczyć się działać jako ambasador marki. Rola koordynatora, lidera, a przede wszystkim zaufanego doradcy w czasie realizacji programu jest kluczowa. Oczywiście, realizując Employee Advocacy często korzysta się ze wsparcia agencji marketingowej lub freelancera – ghostwritera, jednak również wewnętrznie, w firmie, taki koordynator jest niezbędny.

W trakcie realizowania założeń programu ambasadorowie mają mnóstwo pytań i wątpliwości. To naturalne! Pracują nad budowaniem rozpoznawalności własnej i firmy, którą reprezentują. To duża odpowiedzialność. Lider zespołu ambasadorów powinien służyć radą, wspierać w dążeniu do celu i wzmacniać zaangażowanie pracowników. Aby móc to robić, musi mieć wiedzę, jak budować markę osobistą w mediach społecznościowych oraz jak obracać to zaangażowanie w biznes.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM