Nowe otwarcie w dziale sprzedaży
- Jak wprowadzić zespół sprzedażowy na nowe tory działania?
- Jak zdefiniować najszybsze źródła pieniędzy dla firmy?
- Czym jest silnik sprzedażowy (Sales Engine)?
Najbardziej oczywistą sytuacją, w której następuje „nowe otwarcie” w zespole sprzedażowym, jest zmiana na stanowisku szefa sprzedaży. Jednak można sobie wyobrazić co najmniej kilka innych przyczyn, dla których w dziale sprzedaży trzeba przeprowadzić takie zmiany. Zapraszam do analizy metodyki pracy interim menedżera w randze szefa sprzedaży, który ma za zadanie osiągać wyższe rezultaty w firmie klienta.
„Aby osiągnąć to, czego nie masz – zacznij robić rzeczy, których nie robiłeś”. Na całe życie zapamiętam to przeczytane lata temu zdanie. Wejście na zupełnie inną ścieżkę działania to niezwykle trudne wyzwanie. Warto więc mieć mapę, która zaprowadzi nas do celu. Poniżej prezentuję trzyetapowy plan działania:
- Koncentracja na modelu pracy i wynikach sprzedażowych – punkty 1–6.
- Określanie procesów oraz udrażnianie i upraszczanie kwestii operacyjnych – punkt 7.
- Weryfikacja oraz zredefiniowanie obszarów makro – punkty 8–9.
Kolejność tych etapów może, ale nie musi mieć znaczenia.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.