Nad tym muszę jeszcze popracować
Nawet najlepszy sprzedawca powinien samodzielnie przeprowadzać audyt własnych działań. Bez względu na to, w jaki sposób jest oceniany przez menedżera sprzedaży, samoocena może przynieść inne spostrzeżenia i ułatwić dalszą współpracę.
Każdy odpowiedzialny menedżer sprzedaży w sposób systematyczny stara się przekazywać informację zwrotną swoim podwładnym. Niezależnie od ocen menedżerskich dotyczących jakości pracy sprzedawcy, jego wyników i postępu w karierze zawodowej warto przekonać samych handlowców do okresowego przeprowadzania własnego audytu sprzedażowego. Takie działanie powinno być wykonane co najmniej raz w roku. Zapewni ono odpowiedni poziom kontroli i skupienie się na właściwych działaniach, wykonywanych we właściwy sposób.
Od czego zacząć?
Punktem wyjścia powinny być zawsze te zagadnienia, które mają decydujący wpływ na odniesienie sukcesu w branży sprzedażowej. Niestety, niewielu handlowców samodzielnie decyduje się na takie działania. Istnieje zatem konieczność nie tylko przekonania ich o sensowności takiego kroku, ale także przekazania odpowiedniej technologii działania.
Audyt pozwala sprzedawcy szybko zorientować się, co robi dobrze, co może zrobić lepiej, czego raczej powinien unikać i co nowego wprowadzić w życie. Zarazem jest to wniosek nienarzucony z zewnątrz, istnieje więc duża szansa na wdrożenie pozyskanych informacji do codziennego planu pracy. Nawet jeżeli to bardzo subiektywna ocena, w połączeniu z oceną menedżerską lub innymi opiniami z reguły dostarcza wielu cennych informacji. Wyobraźmy sobie komfort menedżera sprzedaży, który ma takie dane do dyskusji z podwładnym. Możliwość porównania sumiennej analizy własnej pracy sprzedawcy z oceną menedżerską jest nie do przecenienia.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.