Jak mądrze nagradzać pracowników
- Jak dobierać nagrody, by rzeczywiście motywowały pracowników?
- Czy z nagrodami można przesadzić?
- Który rodzaj motywacji – wewnętrzny czy zewnętrzny – jest w długofalowej perspektywie bardziej skuteczny?
Dlaczego w ogóle nagradzamy pracowników? Czy chcemy okazać uznanie dla ich osiągnięć? A może docenić wysiłek i trud włożony w pracę lub wyróżnić ich na tle pozostałych za wyjątkowe sukcesy? Ostatecznym celem nagradzania pracowników jest podtrzymanie i podwyższenie ich motywacji. Nagradzamy dobre wyniki pracy, więc chcemy, aby trwały one jak najdłużej. Nagrodzony pracownik jest zadowolony, z kolei jego przełożony zyskuje silnego i rzetelnego członka zespołu, a firma osiąga wyznaczone cele. Korzysta każda strona. Wydaje się to proste. Dlaczego zatem nasze wysiłki czasem przynoszą odwrotny skutek?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.