Jak badać potrzeby szkoleniowe handlowców pracujących zdalnie?

  • Czy niepewny czas pandemii lub innych kryzysów to dobry moment na szkolenie pracowników?
  • Jak wybrać temat szkolenia, by szybko zauważyć korzyści?
  • W jaki sposób Net Promoter Score (NPS) może pomóc w wyborze odpowiedniego tematu na szkolenie?
SS_57_57.jpg

Większość z nas już przywykła do mniejszej intensywności spotkań twarzą w twarz z klientami, a co za tym idzie zwiększonej liczby godzin pracy przed komputerem. Część firm docenia te zmiany i zauważa zwiększoną wydajność pracowników, którzy nie muszą przyjeżdżać specjalnie do biura, by coś sprzedać. Jak zatem diagnozować potrzeby rozwojowe pracowników, kiedy nie widujemy się codziennie i mamy mniej okazji, by zobaczyć ich w sprzedażowej akcji?

Większość firm szkoleniowych musiało szybko zareagować na zmiany sprzed roku. Trenerzy, którzy nie zaczęli specjalizować się w szkoleniach za pośrednictwem internetu, tak naprawdę przepadli. Mogłoby się wydawać, że również wewnątrz firm potrzeby szkoleniowe zostaną zepchnięte na drugi lub trzeci plan, jak to się dzieje w przypadku większych kryzysów gospodarczych. Niby większość szefów sprzedaży słyszała hasło, by inwestować, kiedy wszyscy się boją, a wokoło szaleją spadki, jednak niewiele firm podążało w tym kierunku, nie wierząc, że można zdobyć przewagę w czasach niepewności i strat. Tym razem reakcja często była inna. Są oczywiście branże, jak choćby hotelarska, które muszą się restruktyryzować i liczyć na odgórne zmiany, by przetrwać. Niezależnie od swoich działań nie mają szans na dotarcie do klientów, więc trudno wymagać, by inwestowały w rozwój pracowników. Branże handlowe mają się jednak całkiem dobrze, a niektóre firmy wręcz biją rekordy sprzedażowe. Może to wynikać m.in. z faktu, że w obecnych realiach, gdy część z nas przeniosła się i została na nieco dłużej w domu, szefowie sprzedaży nie próżnowali, tylko bardzo szybko reagowali, organizując szkolenia online. Handlowcy nie muszą tracić czasu na dojazd do klientów lub do biura, więc dlaczego nie wykorzystać tego czasu na dodatkowe szkolenie, tym bardziej że warto było poszerzyć wiedzę i umiejętności choćby z zakresu prowadzenia internetowych spotkań. I w tym miejscu pojawia się bardzo ważne pytanie. Mamy środki, mamy czas i możemy bez zagmatwanej logistyki zorganizować szkolenie, co wcześniej się nie zdarzało. Z czego zatem szkolić naszych ludzi, aby było to efektywne i przydatne?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.