Co nas kręci, co nas motywuje?
Jak znaleźć złoty środek i najlepszy przepis na motywację zespołu handlowego?
Każdy szef sprzedaży chce, aby jego zespół handlowców był dobrze zmotywowany do pracy. Im wyższa motywacja pracowników, tym lepsze efekty sprzedażowe, a tym samym wyższe obroty firmy i nasze wynagrodzenie. Sęk w tym, że większość osób jest motywowana przez swoje wewnętrzne potrzeby osobiste, a nie przez cele firmy. Dlatego należy dawać ludziom takie motywatory, o które chętnie powalczą.
1. Motywacja pozafinansowa…
To wszystkie elementy wynagrodzenia, które pracownik otrzymuje w formie materialnej, niepieniężnej, ale możliwe do przeliczenia na konkretną wartość. Taki sposób nagradzania pracowników może mieć charakter stały dla wszystkich lub opcjonalny – gdy dany pracownik sam wybiera spośród różnych możliwości świadczenie najbardziej mu odpowiadające. Dobrze dobrana motywacja pozafinansowa daje poczucie, że jest się ważnym dla firmy – a to jest nieprzeliczalne na jakiekolwiek pieniądze.
Oprócz środków motywacji finansowej, jakimi są premie, nadgodziny dla chętnych, trzynastki czy wakacje pod gruszą, istnieją również motywatory pozapłacowe. Wyślij e-mailem zapytanie do wszystkich pracowników, które z poniższych motywatorów są dla nich najciekawsze. Daj im tydzień na odpowiedź. Wszystkie odpowiedzi wydrukuj sobie i zaglądaj do nich za każdym razem, gdy zamierzasz kogoś zmotywować do wytężonej pracy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.