Co blokuje handlowca?
Zadziwiające jest to, jak w dobie dostępu do mnóstwa ścieżek edukacji można z nich nie korzystać i właściwie na własne życzenie obniżać swoje kompetencje. Handel i sprzedaż to obszary biznesu, w których sytuacja zmienia się w sposób ciągły i bardzo dynamiczny. Niezbędne jest zatem zdobywanie nowych kompetencji, podążanie za trendami, posługiwanie się lepszymi technikami i narzędziami. To niby logiczne, a mimo tego często zaniedbywane i nierealizowane.
Waga rozwoju handlowców jest kategorii ciężkiej, jednak bardzo prostej do zdefiniowania. Żeby zobaczyć, jak ważny jest rozwój, wystarczy uwrażliwić się na to, co nas czeka, jeżeli nie będziemy zmieniać siebie i swoich pracowników. Poniżej zamieszczono listę problemów, które powstaną w razie zaniedbań. Te konsekwencje wystąpią na pewno, więc nie można podchodzić do tego z przymrużeniem oka, ale trzeba mocno wziąć to sobie do serca.
Konsekwencje dla handlowca:
- brak motywacji do podejmowania działań i wytężonej pracy,
- brak lojalności wobec pracodawcy,
- ciągłe poszukiwanie innej pracy,
- brak jakichkolwiek skrupułów w trudnych sytuacjach (zwalnianie się, roszczenia, pretensje),
- poczucie beznadziejności i braku przydatności,
- szybkie wypalenie zawodowe,
- brak integracji wokół celów strategicznych,
- brak wykorzystania potencjału,
- brak identyfikacji z firmą,
- obniżone poczucie własnej wartości i poczucie niższości – mniejsza skuteczność i efektywność.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.