Błędy, które hamują sprzedaż
Wielu uważa, że za sukcesem działu handlowego stoją przede wszystkim zdolni handlowcy. Oczywiście są oni bardzo ważni, ale rola szefa sprzedaży i to w jaki sposób organizuje pracę swojego zespołu odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu celów sprzedażowych.
Czasy, w których mówiło się do handlowców: „Nieważne jak, macie sprzedawać” bezpowrotnie minęły. Wielu szefów sprzedaży przekonało się, jak bardzo kosztowne dla firmy mogą być konsekwencje tych słów, kiedy pracownicy rzeczywiście zaczną realizować sprzedaż tak, jak im jest wygodnie. Takie podejście skutkuje obieraniem łatwych ścieżek, nieetycznymi postawami, rozbudzaniem oczekiwań klientów czy w końcu utratą rentowności sprzedaży.
Szef sprzedaży jest odpowiedzialny nie tylko za postawienie celów sprzedażowych i dopilnowanie, żeby zostały zrealizowane, ale przede wszystkim za zorganizowanie środowiska pracy, które sprzyja ich osiąganiu. Żeby osiągnąć sukces w sprzedaży, handlowiec powinien opierać swoją pracę na czterech fundamentach: wiedzy produktowej, motywacji do pracy, znajomości technik sprzedaży i zdolnościach organizacyjnych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.