Bariera dostępu, czyli jak dotrzeć do osoby decyzyjnej
Umiejętność docierania do właściwej osoby w firmie to jeden z najważniejszych czynników w sprzedaży B2B. Jak pokonać barierę sekretariatu i uniknąć najczęstszych błędów na tym polu?
Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.
Wszyscy chcemy robić biznes i zarabiać pieniądze. Tymczasem kwestia dostępności „osób decyzyjnych” w zależności od firmy jest rozwiązywana bardzo różnie. Niektóre firmy zamieszczają na stronach firmowych kontakty do wszystkich kluczowych kierowników i dyrektorów, inne mocno chronią dostęp nawet do szeregowych pracowników. Jak zatem skutecznie docierać do osób decyzyjnych, gdy stoi przed tobą mur recepcji, sekretariatu czy choćby nieprzejednanych podwładnych?
Problem zmagania się z sekretarkami dręczy wielu handlowców, a niektórzy czasem uciekają się do sztuczek w stylu wybierania numeru do innego działu w nadziei, że niezorientowany pracownik pominie sekretariat i połączy bezpośrednio z szefem. Z drugiej strony zdanie typu „proszę o połączenie z osobą decyzyjną w sprawie marketingu w firmie” od razu włącza czujność wszystkich pracowników i pojawia się myśl: „mój szef na pewno nie ma na to czasu”. Uczestnicy podczas szkoleń często pytają, jakie „patenty” na sekretarki można zastosować, aby przebić się dalej. Jeśli jednak uważasz się za profesjonalistę, zamiast sztuczek typu mówienie stanowczym głosem „proszę o połączenie z …, dziękuję” potrzebujesz po prostu skutecznej strategii.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.