40 błędów przełożonych, które demotywują pracowników
Na ogół zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób zmotywować pracowników, a zdecydowanie rzadziej analizujemy, z czego wynika ich brak motywacji. Dlaczego ciągle mamy wrażenie, że nasi podwładni to lenie? A może problem tkwi nie w pracownikach, tylko w naszym stylu zarządzania?
Na co dzień prowadzę wiele szkoleń, również tychpodnoszących motywację pracowników. Gdy pytam uczestników zajęć, co wpływa na ich brak motywacji do pracy – okazuje się, że sporo winy leży po stronie firmy i samego szefa. Oczywiście, wymieniają też swoje wady i przyznają, że często po prostu im się nie chce, ale uzasadniają to tym, że szef i tak nie docenia ich wysiłku… Na szczęście mogę napisać w raporcie poszkoleniowym, co jest przyczyną braku motywacji podwładnych, więc jako dalsze wskazówki rozwoju najczęściej wpisuję: szkolenie dla kadry zarządzającej z motywowania podwładnych…
Jeśli chodzi o docenianie…
Niby często mówimy naszym handlowcom, że wykonali kawał dobrej roboty. Ale pracownicy zapytani o to, czy czują się docenieni przez swojego szefa, najczęściej odpowiadają przecząco. Co robimy niewłaściwie? Oto kilka przykładów:
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.