Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE
Rozbudowa bazy mailingowej stanowi nieodłączny element skutecznego e-mail marketingu. Jak centrom Designer Outlet w Polsce udało się w przeciągu paru miesięcy powiększyć bazę o ponad 130%? Poznajcie jedno z rozwiązań na przeprowadzenie kampanii, dzięki której firma pozyska nowych klientów.
O centrach Designer Outlet w Polsce
Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, w Sosnowcu i w Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny miks polskich i zagranicznych marek modowych, w tym również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze o 30-70% niższych od regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć wiele prestiżowych marek, m.in.: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.
Grupa odbiorców
Grupą docelową kampanii byli aktualni oraz potencjalni klienci centrów Designer Outlet w Polsce.
Terminy przeprowadzenia akcji:
Maj 2019:
- Designer Outlet Gdańsk
- Designer Outlet Sosnowiec
- Designer Outlet Warszawa
Wrzesień 2019:
- Designer Outlet Warszawa
Listopad 2019
- Designer Outlet Gdańsk
Cel
Głównym celem kampanii organizowanych w 2019 roku była rozbudowa bazy e-mailowej VIP Club. Dodatkową wartością była lojalizacja członków VIP Clubu. Wszyscy odbiorcy kampanii otrzymali dodatkowe rabaty (rysunek 1) w sklepach partnerskich akcji, znajdujących się na terenie centrów Designer Outlet.
Mechanizm działania
Do systemu SARE wdrożona została nowa funkcjonalność – mechanizm generowania kodów QR w wiadomości, zintegrowany z zewnętrznym urządzeniem skanującym. Dzięki takiemu rozwiązaniu centra Designer Outlet w Polsce mogły w prosty sposób przygotować w systemie Sare i przeprowadzić kampanię, w której dostępna była określona pula kodów QR. Ponadto wygenerowane kody zostały dynamicznie zaimplementowane w kreacji, dzięki czemu odbiorca końcowy (klient) po spełnieniu określonego warunku (np. po zapisie do bazy) otrzymał swój unikalny kod w wiadomości, który należało zeskanować w punkcie informacyjnym w centrum. W rezultacie, w zamian za zapisanie się do bazy otrzymał kartę VIP SALE z dodatkowymi rabatami.
Specjalnie stworzona aplikacja (rysunek 2) była nieodłącznym elementem kampanii umożliwiającym klientom outletów zapis do bazy VIP Club. Zapisanie się do bazy stanowiło przepustkę do otrzymania wiadomości z kartą VIP SALE oferującą dodatkowe rabaty na cały asortyment w sklepach partnerskich akcji.
Wyniki
Kampania zakończyła się sukcesem, a jej założone cele zostały osiągnięte. Najemcy sklepów, które brały udział w akcji, są zadowoleni z większych wyników sprzedaży, czego następstwem jest coraz większe zainteresowanie uczestnictwem w kampanii innych sklepów. Zobaczcie, jakie wzrosty odnotowały centra Designer Outlet w Polsce, porównując kampanię VIP SALE przeprowadzoną w 2019 oraz w 2018 roku.
Autorem i pomysłodawcą programu VIP SALE są centra Designer Outlet w Polsce. Za przygotowanie kampanii, techniczny nadzór nad jej realizacją oraz wysyłkę wiadomości z kodami QR odpowiadał SAREsystemo.
Wyniki kampanii VIP SALE 2019:
- 308% więcej wysłanych wiadomości z unikalnymi kodami QR,
- 10% wyższy średni wskaźnik OR unikalny z powitalnych wysyłek do klientów,
- 228% więcej zużytych kodów QR,
- 72% więcej nowych adresów e-mail w bazie odbiorców.
Digitree Group jest firmą posiadającą w portfolio szereg narzędzi SARE do automatyzacji marketingu zarówno w sferze online jak i offline. Podchodząc indywidualnie do klienta, tworzymy rozwiązania dostosowane do jego potrzeb i oczekiwanych przez niego efektów.