Pozycjonowanie, czyli jak skutecznie sprzedawać przez stronę www
Chcesz wypromować swoją stronę internetową w sieci i zwiększyć konwersję? Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę, decydując się na marketing w wyszukiwarkach internetowych? Dowiedz się, dlaczego fraza frazie nierówna i jak wygenerować możliwie największy ruch na swojej stronie.
Według raportu GUS z 2014 roku1 połowa wszystkich internautów przed podjęciem decyzji o zakupie korzysta z Internetu w celu znalezienia informacji na temat interesujących ich produktów. Większość z nich nie dociera, niestety, dalej niż do drugiej strony wyników wyszukiwania, a najczęściej korzysta z usług tych firm, które pojawiają się na pierwszych trzech pozycjach w wyszukiwarce. Dlatego jednym z najbardziej skutecznych działań marketingowych w Internecie jest pozycjonowanie, czyli zapewnienie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce w odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe. Pojawiając się na topowych pozycjach wyników wyszukiwania, można zwiększyć ruch na stronie, a w efekcie wpłynąć na konwersję.
Kilka słów o pozycjonowaniu
Na pozycjonowanie składa się wiele różnych działań podejmowanych przez specjalistów SEO. Część z nich może mocno ingerować w układ i wygląd strony internetowej. Zresztą sam termin SEO (ang. Search Engine Optimization) odnosi się do optymalizacji strony, czyli odpowiednich zmian w jej kodzie i treści. Czynniki rankingowe, które są oceniane przez Google, to m.in.:
- szybkość ładowania strony,
- rozmieszczenie nagłówków,
- występowanie stron błędu 404 czy przekierowań 302,
- budowa strony zgodna z wytycznymi Google,
- funkcjonalność witryny.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.