Optymalizacja sprzedaży przez rozwiązania IT

Firmy mają różne cele biznesowe. Najbardziej oczywistym jest wzrost sprzedaży. Czasem jednak trudno o to bez dużych nakładów na działania marketingowe. Zanim jednak się na to zdecydujemy, warto poszukać optymalizacji w innych obszarach, takich jak czas i organizacja pracy czy poziom obsługi klientów.

 

Wszystkie wyżej wymienione obszary można usprawnić przez odpowiednie rozwiązania IT. Tak zrobiła firma Higma Service, która dzięki odpowiednim rozwiązaniom e-commerce znacznie zoptymalizowała i zwiększyła sprzedaż bez podnoszenia wydatków na marketing.

Opracowanie koncepcji

Firma Higma Service pracowała nad koncepcją zmian dotyczącą działań B2B. Aby wdrożyć swoje pomysły w życie, wystąpiła z wnioskiem o dofinansowanie projektu w ramach działania 8.2 PO IG: „wzrost konkurencyjności firmy poprzez wdrożenie systemu integrującego współpracę z dostawcami i klientami obsługiwanymi przez przedstawicieli handlowych” oraz „wzrost konkurencyjności firmy i kontrahentów hurtowych poprzez wdrożenie nowego systemu informatycznego”. Łączna wartość projektów to 1 527 200 złotych. Ponad milion złotych z tej kwoty zostało pozyskane ze środków UE.

Pracę nad projektem rozpoczęto od analizy przedwdrożeniowej całego przedsiębiorstwa, która szczegółowo pokazała wszystkie zachodzące w firmie procesy i dostępne zasoby. Uzyskane dzięki temu obserwacje, w połączeniu ze strategią rozwoju pozwoliły stworzyć rozbudowany plan wdrożenia, dzieląc cały proces na etapy. Najważniejsze zdiagnozowane wyzwania związane z optymalizacją procesów sprzedażowych to:

  • efektywniejsza obsługa klientów rozmieszczonych na terenie całego kraju,
  • mechanizm rozliczeń klientów kontraktowych posiadających wiele placówek,
  • automatyzacja procesu sprzedaży,
  • efektywniejsze planowanie spotkań handlowych z klientami,
  • centralne zarządzanie sprzedażą i marketingiem,
  • raportowanie i weryfikacja planów sprzedażowych w czasie rzeczywistym.

System e-commerce mający na celu optymalizację sprzedaży został wprowadzony w trzech etapach. Takie rozwiązanie gwarantowało ciągłość w funkcjonowaniu firmy i pozwoliło stopniowo zmieniać przyzwyczajenia pracowników.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.