Narzędzia do rozliczania sprzedawców
W jaki sposób rozliczać sprzedawców z wyznaczonych celów? Najlepszym rozwiązaniem będzie dzienny raport, obrazujący skuteczność handlowców w sprzedaży oraz promowaniu firmy i podtrzymywaniu relacji z klientami.
W firmie handlowej powstała potrzeba zbudowania narzędzia do rozliczania handlowców z wyznaczonych celów w dwóch sferach. Pierwsza z nich to skuteczność sprzedaży, natomiast druga to skuteczność promowania firmy, utrzymywania relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych. Naszym zadaniem będzie określenie formy i sposobu raportowania tych wielkości. Zadanie to jest niezwykle ważne, ponieważ na podstawie tych wskaźników zostaną wyznaczone wartości celowe, które będą podstawą przyznawania premii przedstawicielom handlowym.
Najlepszym rozwiązaniem będzie w takim przypadku stworzenie raportu o częstotliwości dziennej. Dzięki temu handlowcy będą w stanie na bieżąco śledzić wykonanie założonych celów, a osoba zarządzająca sprzedażą – monitorować wykonanie planu i podejmować działania korygujące w przypadku odstępstw.
Wskaźniki efektywności
Do pomiaru i śledzenia wyników pracy przedstawicieli wybrano dziewięć wskaźników. Cztery w grupie: „efektywność sprzedażowa” (określająca skuteczność pracy przedstawiciela w sprzedaży i ofertowaniu) oraz pięć w grupie: „efektywność promocyjna” (obrazująca efektywność w promowaniu firmy, utrzymywaniu relacji z klientem oraz pozyskiwaniu nowych odbiorców).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.