Metody budżetowania w jednostkach handlowych

Firma handlowa działająca na rynku od kilku lat nie tworzyła budżetów na przyszłe okresy. Jej głównym celem było rozszerzanie działalności na poszczególne regiony kraju i zdobywanie nowych klientów. Osoby zarządzające firmą skupiały się głównie na walce z konkurencją oraz na realizacji obranej strategii sprzedażowej firmy. Po osiągnięciu stabilnej sytuacji na rynku firma postanowiła wprowadzić proces budżetowania na kolejne lata. Najważniejszym elementem jest budżet sprzedaży, jednak powstał problem metodyki jej planowania. W firmie istnieje już system raportowania sprzedaży i wybrana metoda budżetowania powinna być dostosowana do niego w takim stopniu, aby nie było potrzeby jego zmiany.

Metody budżetowania „określają regułę postępowania, która jest świadomie stosowana w trakcie przygotowania budżetu. Konkretna metoda budżetowania obejmuje zespół czynności, które należy wykonać, ustalając poszczególne pozycje budżetu. Równocześnie dana metoda jest oparta na zespole ogólnych założeń, które zostały przyjęte w celu określenia pozycji budżetu”1.

Metody budżetowania

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.