Dostosowanie systemu raportowania do struktury sprzedaży
Podstawowym wymogiem stawianym przed raportowaniem sprzedaży jest jego dostosowanie do obowiązującej w organizacji struktury sprzedaży. System raportowania powinien być zatem na tyle elastyczny, żeby mógł być dostosowywany do zmian zachodzących w obszarze sprzedaży w przedsiębiorstwie.
Firma zatrudniająca 50 handlowców ma w swojej ofercie 50 produktów z pięciu różnych grup produktowych. Sprzedaż odbywa się w pięciu regionach (południe, północ, wschód, zachód i centrum), a każdy z nich jest obsługiwany przez 10 handlowców. Strukturę sprzedażową według regionów i handlowców przedstawia rysunek 1. Nie jest to jedyny układ, według którego rozpatrywana jest sprzedaż w firmie. Drugi opiera się na grupach produktowych i produktach, co przedstawia rysunek 2. Oczywiście konfiguracji, według których rozpatrywana jest sprzedaż, może być o wiele więcej, w artykule skupiamy się na tych najczęściej występujących.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.