Biznes to nie miejsce dla technologicznego analfabety
Jest wtorek, 22 lipca. Zanim skończyłem pisać to zdanie, na świecie pojawiły się miliardy nowych danych. Do dzisiejszego dnia świat wygenerował ogromną liczbę informacji. Aż 90% z nich przez ostatnie dwa lata. Czy łatwo odnaleźć się w Big Data? Nie pytam o rozumienie tego pojęcia – chodzi mi raczej o jego praktyczne wykorzystanie. Czy Twoja firma bada konsumentów? Próbuje przewidywać ich przyszłe zachowania? A co dzieje się z tą ogromną ilością danych, które codziennie spływają od osób pracujących w terenie? Czy wiesz, że dzięki skutecznej analizie tych działań możesz obniżyć między innymi koszty logistyczne i marketingowe?
Dane same nie pojawią się na biurku. Sales Force Automation i mobilność to podstawa. Przedstawiciele badają rynek, przeprowadzają ankiety, raportują o sprzedaży, monitorują ekspozycje produktów Twojej firmy i konkurencji.
Do czego przyda się system wsparcia sprzedaży?
Sales Force Automation to potężne narzędzie, swoista wędka na informacje. Mobilni przedstawiciele tworzą sieć, w którą można zagarnąć ogromne ilości ważnych danych.
Słowa Billa Gatesa najtrafniej określają cel pracy z Big Data: „To, jak gromadzisz, zarządzasz i wykorzystujesz informacje, determinuje Twoją wygraną lub przegraną”. Można mieć dane i nie posiadać informacji, ale odwrotny kierunek nie istnieje. Informacja nie powstanie, jeśli najpierw nie otrzymamy danych.
Rozwój technologii to także jej demokratyzacja. Dużo łatwiej i taniej dostępne są narzędzia, które pozwolą na zwiększenie efektywności, obniżenie kosztów, proste zastosowanie skomplikowanych reguł analitycznych i wizualizację wyników.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.