Audytor UX w świecie e-commerce

  • Jakie działania wdrożyć, gdy konwersja w e-sklepie spada?
  • Na czym polega audyt UX?
  • Jakie są źródła wiedzy podczas audytu UX?
SS_60_52.jpg

Marzec 2020 r. i ogłoszona wówczas pandemia stanowią jeden z punktów zwrotnych dla rynku e-commerce. Z badań przeprowadzonych przez Gemius Polska wynika bowiem, że w ubiegłym roku nastąpił znaczący wzrost odsetka internautów deklarujących dokonywanie zakupów online z poziomu 62% w 2019 r. do 73% w tamtym roku. Okresowe lockdowny stały się wówczas silnym bodźcem, który popchnął nawet tych niezdecydowanych na tego typu transakcje w kierunku wszelkiego rodzaju sklepów internetowych, gdy zamknęły się przed nimi drzwi sklepów stacjonarnych.

Tempo tych zmian było tak samo oszałamiające dla samego sektora sprzedaży, ponieważ praktycznie z dnia na dzień trzeba było zastosować rozwiązania cyfrowe, zamieniając handel w lokalu na e-sklep, w którym sprzedażą rządzą nieco inne reguły, niż te związane z rozmieszczeniem stoisk czy ekspozycją towaru na półkach. Witamy w świecie e-commerce...

Postawmy sobie e-sklep

Przejście na model e-sprzedaży to krok wymagający odpowiedniego przygotowania infrastruktury, czyli postawienia e-sklepu w formie przeglądarkowej albo jako aplikacji do dokonywania zakupów. Wiąże się to z decyzją, kto będzie wykonawcą takiej usługi, a do wyboru są opcje, takie jak m.in. znajomy programista albo grafik, który zadba o efekty wizualne, które powinny przyciągnąć klientów. Jednak słowo „powinny” gra tutaj zasadniczą rolę. Na jednej szali leży bowiem rentowność sprzedaży, a na drugiej jedynie domysły i przypuszczenia!

Myślenie życzeniowe to częsta pułapka w świecie digitalu. Zdarza nam się bazować na własnych założeniach, licząc, że bliżej nieokreślony efekt wow powali na nogi konsumentów i w magiczny sposób sprawi, że zaczną oni kupować bez opamiętania, gdy tylko zobaczą atrakcyjne zdjęcia, sympatyczne animacje i żywą kolorystykę e-sklepu. Jednocześnie kusi nas perspektywa niskobudżetowej transformacji, ponieważ wydawanie pieniędzy na bardziej rozbudowany projekt wydaje się nieuzasadnione, skoro wszystko się świeci i muzyka gra!

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.