Zanim wybierzesz system MA
- Czy Marketing Automation jest korzystnym rozwiązaniem dla każdego e-sklepu?
- Z czego powinien składać się dobry system Marketing Automation?
- Które rozwiązania z zakresu Marketing Automation warto wdrażać w pierwszej kolejności, a z których można zrezygnować?
Pełna automatyzacja działań marketingowych to marzenie niejednego administratora e-sklepu. Wiele dostępnych na rynku rozwiązań, które można wdrożyć w ramach popularnych platform sklepowych, pozwala zwiększyć sprzedaż i ułatwia komunikację z klientem, a nawet może uratować tzw. porzucone koszyki.
Dość istotną bolączką marketingu elektronicznego jest pośredni kontakt z klientem. W marketingu bezpośrednim możliwe jest wykorzystanie wielu technik i narzędzi z dziedziny perswazji czy nawet NPL, wpływających na postawy i zachowania zakupowe nabywcy, co może uczynić proces sprzedażowy bardziej efektywnym. W świecie e-commerce sprzedawca do pewnego momentu nie wie, kim jest jego klient, jakie ma potrzeby, czego szuka w sklepie ani dlaczego zrezygnował ze sfinalizowania transakcji, mimo że dodał produkty do koszyka. Pewne rozwiązanie tego problemu stanowią narzędzia analityczne, ale, po pierwsze, wyciągnięcie sensownych wniosków na ich podstawie bardzo często wymaga konkretnej wiedzy analitycznej. Po drugie, taka analiza dotyczy danych historycznych, a zatem nie pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie w czasie rzeczywistym. Pomocne są tutaj narzędzia Marketing Automation. Dzięki temu, że są one oparte na personalizacji, dość skutecznie optymalizują, automatyzują i mierzą skuteczność działań marketingowych. Można zatem powiedzieć, że podstawowym celem MA jest zoptymalizowanie pracy e-sklepu w taki sposób, by jego działanie wymagało jak najmniej ingerencji człowieka.
Z czego składa się MA?
MA to system, który tworzy złożoną strukturę, składającą się z co najmniej kilku funkcjonalności opisanych w Tabeli 1.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.