Sprzedaż za pomocą emocji

  • Na czym polega marketing emocjonalny?
  • W jaki sposób wykorzystać narzędzia marketingu emocjonalnego, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?
  • Jak marketing emocjonalny stosują największe marki?
ECOM_12_35.jpg

Emocje... niech ten rzuci kamieniem, kto pod ich wpływem nie dokonał nigdy nieplanowanego zakupu. Każdy z nas, choć raz dał się im porwać i wydał pieniądze nie tak, jak wcześniej zakładał. Jesteśmy ludźmi – idąc na zakupy chcemy zaspokoić nasze potrzeby i pragnienia, a te powiązane są ściśle z emocjami, o zawładnięciu którymi marzy każdy marketer. Jak oddziaływać na emocje, by zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

W ostatnich latach e-handel rozwija się w szaleńczym tempie, a co za tym idzie – e-sprzedawcy muszą włożyć coraz więcej starań w promocję swoich produktów i usług. Z pomocą przychodzi im marketing emocjonalny, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością i skutecznością. Natura rynku e-commerce nie jest co prawda tak spontaniczna jak sklepów stacjonarnych, gdzie czujemy presję czasu, który mamy na podjęcie decyzji, ale emocje nadal odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym.

Zaspokajaj pragnienia, sprzedawaj obietnice

Kilka lat temu byłam odpowiedzialna za promocję dwóch produktów z tego samego segmentu e-commerce. Jedna firma generowała potężne zyski sprzedając swój produkt w Polsce i planując rozszerzenie dystrybucji na rynki zagraniczne, druga borykała się z ciągłymi problemami dotyczącymi braku nabywców, a co za tym idzie, kłopotami finansowymi. Myśleli tylko o jednym – żeby zacząć wreszcie sprzedawać. Analizując sytuację obu przedsiębiorstw oraz ich strategie, które obrali parę lat wcześniej, zauważyłam jedną determinantę, która wpłynęła na ich rozwój i sukces bądź jego brak. Tą dominantą była komunikacja w oparciu o emocje.

Podczas gdy jedna firma sprzedawała towar, druga odpowiadała na potrzeby, zaspokajała pragnienia i sprzedawała nie tylko fizyczny produkt, ale konkretną obietnicę z nim związaną. Jedna odwoływała się tylko i wyłącznie do motywacji racjonalnych, druga zarządzała emocjami klientów. I właśnie takie podejście, w którym emocje użytkowników odgrywają kluczową rolę, od paru lat stanowi niesłabnący trend w sprzedaży i marketingu, przynosząc wymierne efekty.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.