Will they buy, or won't they?

When arriving at a sales meeting, every salesperson has the same question in their head. Armed with appropriate knowledge and experience, they’ll quickly find out the answer during the presentation. Using several factors as an example, we’ll show how to interpret and respond to customer behavior in order to finalize sales.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_6_34.jpg

As in every field, continuous development - especially of soft skills - is one of the keys to sales success. Well-honed skills allow for positive, beneficial communication with the client. And that’s what sales are about.

Objections

Objections may bring about all kinds of customer behavior that get in the way of closing sales. That’s why many salespeople are afraid of objections and deal with them with great difficulty. Meanwhile, objections are just the customer’s more-or-less-conscious doubts. They give us an opportunity to correct the product presentation, they also show the customer’s interest. Doubtful customers may often be called difficult; however, the most experienced salespeople say that sales start with “no”.

There are many reasons for objections, the most important of which are:

  • price too high or quality too low,
  • unwillingness or inability to make quick decisions,
  • no formal competences,
  • lack of awareness of one’s own needs or lack of awareness of the benefits that the purchase can bring.

The most important thing about objections is that they signal which part of the presentation did not convince the customer. To overcome them, you need to combine several actions:

  • listening carefully to the client and what they say about their doubts,
  • showing understanding,
  • taking objections seriously, asking for details, and paraphrasing to be sure you understand,
  • repeating the benefits of purchasing the product,
  • making sure the objection was overcome,
  • changing perspectives - after further explanation, the client’s doubts become benefits.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.