Why should the customer buy from you?

10 years ago, air conditioning in cars was still a luxury. Today, even the cheapest car comes with air con as standard. Interestingly, customers negotiate on exactly the same principle - if they get used to something being standard, they won’t hesitate to ask for greater concessions. Don’t get caught up in this game!

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

SELL_12_12.jpeg

The easiest way to get a customer to buy from you is to entice them with the lowest possible price. This is also the worse possible method, because:

  1. You won’t generate the right margin for your company.
  2. The company you represent will have less chance to develop, introduce new solutions, or improve their service. This method will trap you in the vicious circle of selling for the lowest possible price.
  3. Rather than increasing, your value as a salesperson on the labour market decreases.
  4. In an extreme situation, the company may not be able to provide you with the tools you need for work, or the pay rise you expect.
  5. You build the image of a cheap company - especially if you also try to provide a high standard of service. Being seen as a ‘cheap and good’ company is probably the greatest image-related failure of both the organization and the salespeople themselves. In extreme cases, it can even lead the company to bankruptcy.

The salesperson’s real success

So, what is the salesperson’s real success? What image should you go for? In my opinion, this is a situation where customers talk about you, the company you represent, or the product or service you offer like this:

“Yes, it’s expensive, but it’s definitely worth buying this product, from this salesperson, at this company.”

If you get recommendations like that, it means that you’re doing your job well. Of course, building that kind of image takes time, patience, and sensitivity, but it’s worth it - many companies and countless salespeople have protected themselves from attacks based on the opposition’s price games.

Everyone who earns such recommendations, apart from a high margin, receives a very valuable bonus. When it loses customers (and usually doesn’t understand why), the competition tries to regain the market by further reducing prices, which most often doesn’t bring the expected effect in the form of increased sales. The only thing it achieves is decreased profitability.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.